دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» خبر از رشد 40 درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 1401 و هدف‌گذاری این بانک برای جذب 50 میلیون مشتری داد.

 به گزارش نسیم اقتصاد، نشست خبری تشریح عملکرد این بانک و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با حضور مدیران عامل، جمعی از مدیران 2 مجموعه و اصحاب رسانه برگزار شد.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این نشست با بیان اینکه صندوق توسعه فناوری‌های نوین به دنبال حمایت از بخش‌های کارآفرین و دانش‌بنیان و در مسیر تحقق تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) حرکت می‌کند، ‌اظهار داشت:‌ امروزه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در سطوح مختلف را می‌توان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مرتفع ساخت.
وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیار مطلوب است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز عملاً نهاد توسعه‌دهنده سنت پسندیده قرض‌الحسنه کشور محسوب می‌شود، افزود:‌ امروز اهمیت و جایگاه قرض‌الحسنه به سطحی رسیده که 2 بانک تخصصی در این حوزه فعال هستند و حتی بخش‌های اقتصادی دولت نیز نقش‌های ویژه‌ای در شکوفایی اقتصادی به این 2 بانک اعطا کرده‌اند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه بالاترین رشد منابع سال جاری در شبکه بانکی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اختصاص داشته، گفت: ما در سال 1401رشد قریب به 40 درصدی منابع را تجربه کرده‌ایم و به آمار افتتاح 9هزار حساب در روز رسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه به 200 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 500 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افزایش یافته، اظهار کرد: در سال جاری تا کنون 12هزار فقره وام 200 میلیون تومانی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.
هر روز 8هزار نفر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام می‌گیرند
شمسی‌نژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران روزانه 8هزار فقره وام پرداخت می‌کند،‌ گفت: همه این رخدادهای خوب و مثبت از نیت پاک و خالص افرادی است که سرمایه خود را در قالب قرض‌الحسنه در اختیار این بانک قرار می‌دهند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رویکرد تخصصی صندوق توسعه فناوری نوین به‌عنوان حلقه واسط بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قطعاً حضور و فعالیت این صندوق می‌تواند تأمین مالی و حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را تقویت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این است که 50 میلیون ایرانی کارت قرض‌الحسنه داشته باشند، ‌گفت: ما به دنبال حذف کارمزد ثابت و تجمیع خدمات قرض‌الحسنه در یک سوپراپلیکیشن هستیم و ان‌شاءالله در آینده نیز خبرهای خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.
شمسی‌نژاد افزود: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم مبلغ وام قرض‌الحسنه را مجدداً افزایش دهیم و تا سال آینده مبلغ وام اشخاص حقوقی را به یک تا 2 میلیارد تومان افزایش دهیم.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ پیشگام تحقق شعار سال
«سید روح الله میرامینی» مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین نیز در این نشست با تسلیت ایام اربعین حسینی و با تأکید بر اینکه نخستین بانکی که شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را محقق کرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بود، اظهار داشت: از اردیبهشت ماه که همکاری 2 مجموعه آغاز شد، 203 درخواست وام از محل تفاهمنامه با بانک داشتیم، که بعد از ارزیابی اولیه 171 شرکت که شاخص‌های اولیه را داشتند، به مرحله ارزیابی نهایی راه پیدا کردند.
وی با بیان اینکه از 171 شرکتی که ارزیابی شدند، 110 شرکت مصوبه کمیته اعتبارات را دریافت کرده و به بانک معرفی شده‌اند، ادامه داد: اغلب این شرکت‌ها وارد فرآیند اعتبارسنجی شده‌اند و تعداد قابل توجهی نیز توانسته‌اند وام مورد نیاز خود را دریافت کنند.
میرامینی با تأکید بر اینکه استقبال گسترده از وام قرض‌الحسنه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرفته، خاطرنشان ساخت: شرکت‌هایی که متقاضی این وام هستند، در عرصه‌های گوناگونی همچون ICT، تجهیزات پزشکی، نفت، گاز و ... فعالند.
وی با تأکید بر اینکه شاید در نگاه نخست مبلغ وام قرض‌الحسنه محدود باشد، اما معتقدیم این وام با برکت و خیر همراه است، ادامه داد: در برخی موارد دریافت وام قرض‌الحسنه، موجب خودکفایی کشور در تولید برخی تجهیزات پیشرفته شده است.
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه در برخی بخش‌ها از جمله تولید ادوات صنعت برق دچار مشکل بودیم، گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر توان بومی و داخلی و استفاده از وام قرض‌الحسنه توانسته‌اند این چالش را برطرف کنند.

لینک کوتاه
هدف‌گذاری جذب ۵۰ میلیون مشتری رشد ۴۰ درصدی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اخبار مرتبط