عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه امسال به 55 هزار و 600 تن رسید که حدود هفت درصد بیشتر از ماه قبل از این بررسی است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد  سال جاری، گوشت گاو و گوساله با 27 هزار و 295 تن، 49٫1 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.
 
وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد امسال 1401 جمعاً 55 هزار 605 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
 
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 27 هزار 295 تن، 49٫1 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 23 هزار و 984 تن، بز و بزغاله با سه هزار و 403 تن، و سایر انواع دام با 923 تن، به‌ترتیب 43٫1 درصد، 6٫1 درصد و 1٫7 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه امسال با ماه مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت همین ماه نسبت به مرداد ماه سال 1400 برای گوسفند و بره 19 درصد و گاومیش و بچه‌گاومیش یک درصد افزایش و برای بز و بزغاله یک درصد، گاو و گوساله سه درصد و شتر و بچه ‌شتر هشت درصد کاهش داشته است.
 
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در پنجمین ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از این بررسی (تیر ماه) حدود هفت درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه
افزایش هفت درصدی عرضه گوشت قرمز