دولت سیزدهم اقدامات متعددی برای احیای اعتماد از دست رفته سهام‌داران به انجام رسانده که آخرین آنها اصلاح اساسنامه صندوق‌ دارایکم و پالایشی یکم بوده است و با همین مسیر اعتماد مخدوش سهام‌داران به مرور احیا خواهد شد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ  21 شهریور ماه سال جاری روزنامه اعتماد با عنوان " سهام‌داران بی‌اعتماد" تاکید کرد: بازگشت اعتماد از دست رفته سهام‌داران که از دوره گذشته بر جا مانده زمان‌بر است و دولت سیزدهم در راستای بازگشت بازار سرمایه به جایگاه اصلی خود اقداماتی جدی انجام داده است.
 
اصلاح اساسنامه صندوق‌ دارایکم و پالایشی یکم که 20 شهریور در دولت تصویب شد از آخرین اقداماتی است که در راستای اعتمادآفرینی در سهام‌داران انجام شده است و البته تنها اقدام نبوده و دولت از همان ابتدا با مصوبه 10 ماده‌ای حمایت از بازار سرمایه، عزم خود را در بازگردان اعتماد از دست رفته نشان داد.
 
پیگیری سقف‌گذاری نرخ سوخت و خوراک صنایع، پیگیری کاهش 5 درصدی مالیات بر درآمد شرکت‌های تولیدی، الزام همه ناشران به پرداخت سود از طریق سجام، افزایش تدریجی دامنه نوسان، نمایش عمق مظنه برای همه سهامداران، پیگری واریز سودهای رسوب کرده سال‌های گذشته به سهامداران، راه‌اندازی صندوق‌های تضمین اصل سرمایه پرداخت یکجای سود سهام عدالت، عرضه اولیه شرکت‌های دولتی مشروط به وجود بازارگردان و... از دیگر اقداماتی است که طی یکسال گذشته در راستی حمایت از بازار سرمایه انجام شده است.
 
با این همه بازار سرمایه فقط متاثر از متغیری مانند دولت نیست، بلکه متغیرهای فراوانی مانند بازارهای جهانی، نقدینگی، رکود اقتصاد جهانی، وضعیت صنایع داخلی، قیمت نهاده‌ها، بازارهای رقیب، جنگ روسیه و... بر معاملات این بازار تاثیر گذارند اما بی‌شک اقدامات اعتمادزا، اعتماد از دست رفته سهام‌داران را احیا خواهد کرد.

لینک کوتاه
وزارت اقتصاد دولت سیزدهم اعتماد به بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما