عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: آرامش در بازار ارز برقرار است و معاملات تنها برای رفع نیاز ارزی افراد انجام می‌شود و افراد دیگر تمایلی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز ندارند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، طی چند ماه گذشته آرامش بر بازار ارز حاکم بود و نرخ‌ها تقریباً نوسان زیادی نداشت. معامله‌گران در این بازار رفتار هیجانی نداشتند و بیشتر برای خرید ارز مورد نیاز خود مراجعه می‌کردند.
 
امروز بعد از مدت‌ها قیمت دلار رشد اندکی داشت؛ در این خصوص با دبیر کل شورای عالی کانون صرافان گفت‌وگویی انجام دادیم که تاکید کرد: قیمت‌ها در یک رنج ثابت نوسان خواهد داشت.
 
«کامران سلطانی زاده» درباره آخرین قیمت‌ها در بازار ارز اظهار داشت: نرخ دلار در بازار آزاد 30 هزار و 500 تومان و یورو 30 هزار و 600 تومان است.
 
وی افزود: همچنین در بازار متشکل ارزی قیمت دلار 29 هزار و 600 تومان دادوستد می‌شود، اما همچنان آرامش بر بازار حاکم است.
 
دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: این افزایش جزیی نرخ ارز به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته و شهریورماه و سفرهای اربعین است که این موضوع طبیعی است.
 
سلطانی زاده ادامه داد: بنابراین با وجود سفرهای اربعین و سفرهای پایان شهریورماه تنها حدود 0.5 درصد رشد معاملات را در بازار شاهد بودیم که این رقم قابل توجهی نیست. 
 
وی تصریح کرد: مقایسه وضعیت بازار ارز در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییرات و نوسان قابل توجهی ندارد و این نشان می‌دهد که هیجان در بازار ندارید و رفتارها در بازار معقول است.
 
دبیر کل شورای عالی کانون صرافان بیان کرد: دلیل اصلی آرامش در بازار ارز این است که صرافی‌ها در سراسر کشور ارز موردنیاز مردم را تامین می‌کنند و مردم دیگر دغدغه‌ای برای خرید ارز ندارند. بازار متشکل ارزی هم هم در این مورد مدیریت می‌کنند.
 
سلطانی زاده اضافه کرد: البته نعاملات ارز توافقی نیز در بازار انجام می‌شود؛ در نتیجه مردم نه‌تنها دغدغه‌ای برای تامین ارز موردنیاز خود ندارند؛ بلکه هیجانی برای خرید در بازار نیز وجود ندارد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه بازار ارز در یک سال گذشته سودآور نبود و مردم به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری در بازار ارز مطلوب نیست و افراد تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند. بیشتر افرادی که در این بازار حضور ارند و ارز خریداری می‌کنند، تنها به دنبال تامین مصرف ارزی مورد نیاز خود هستند.

لینک کوتاه
بازار ارز خرید دلار سرمایه‌گذاری

اخبار مرتبط

نظرات شما