نخست وزیر و وزیر خارجه مجارستان درباره قطع فوری عرضه گاز روسیه و به زانو درآمدن اروپا هشدار دادند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان هشدار داد که سطح بالای تورم و کمبود انرژی ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند اروپا را به زانو درآورد.
 
نخست وزیر مجارستان همچنین تأکید کرد که با وجود تحریم‌های گسترده علیه روسیه، جنگ در اوکراین فروکش نکرده و تلاش‌ها برای تضعیف روسیه شکست خورده است.
 
اوربان اظهار داشت که اروپا باید سیاست تحریم‌های خود را تغییر دهد، زیرا در غیر این صورت شرایط برای خود این قاره دشوارتر می‌شود.
 
این اظهارات نخست وزیر مجارستان در حالی است که وزیر امور خارجه این کشور هم گفت: تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه ممکن است به قطع فوری عرضه آن به اروپا منجر شود.
 
پیشتر نخست وزیر مجارستان در سخنانی خطاب به رهبران اروپایی اعلام کرده بود که این کشور با هرگونه تحریم اتحادیه اروپا بر بخش انرژی روسیه مخالف است.
 
مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، روابط خود با مسکو را حفظ کرده و این موضع‌گیری باعث ایجاد تنش با متحدان اروپایی‌اش شده که خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر علیه روسیه هستند.
 
مجارستان نزدیک به 85 درصد وابسته به گاز روسیه است و تاکنون قاطعانه مخالفت خود را با اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم واردات گاز روسیه اعلام کرده است.

لینک کوتاه
قطع فوری گاز روسیه اروپا

اخبار مرتبط

اروپا استرس گازی گرفت

اروپا استرس گازی گرفت

مخازن گاز اروپا تقریبا پر است، اما ممکن است برای نیازهای زمستانی کافی نباشد و به واردات... 22 آبان 1402

نظرات شما