پنجمین محصول دانش بنیان پتروشیمی کارون به نام Klm100c که به‌عنوان ماده اولیه چسب لمینت در صنعت بسته‌بندی و به ویژه بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد فراوانی دارد و با همکاری شرکت دانش بنیان کیمیا مانا پلمیر برای نخستین بار بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به روابط عمومی پتروشیمی کارون، این مراسم با حضور مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی کارون، شرکت دانش‌بنیان کیمیا مانا پلمیر و فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.
 
در آستانه صادرات Klm100c هستیم
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا مانا پلمیر با اشاره به آغاز روند ساخت این محصول از سه سال و نیم پیش به صورت مشترک با پتروشیمی کارون، گفت: امروز بعد از سه سال به محصولی با کیفیتی قابل قبول رسیده‌ایم که چسبندگی لازم را با 1.7 تا 3 گرم در هر متر مربع و با سرعت 40 متر در دقیقه را پاس کرده است.
مرتضی قره‌محمدلو با بیان اینکه این محصول کاملا بومی‌سازی شده است،‌گفت: در چند ماه اخیر این محصول را با تناژ پایین تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم و نتایج آن رضایت‌بخش بود، ضمن اینکه این محصول را برای کشورهای منطقه ارسال کرده‌ایم که در این کشورها مورد تایید فنی قرار گرفته است و در آستانه صادرات این محصول قرار داریم.
وی تصریح کرد: این محصول که با تکنولوژی مشترک بین ما و پتروشیمی کارون ساخته شده می‌تواند نیاز صنعت بسته‌بندی مواد غذایی کشور را تامین کند و از واردات بی‌نیاز شویم.
 
صرفه‌جویی ارزی 10 میلیون دلاری با KLM100c
 
در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل پتروشیمی کارون همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را موجب افزایش سودآوری شرکت دانست و گفت: با همکاری این شرکت‌هاست که محصولات کارون تا فروشگاه می‌رسد و این نقطه ایده‌آل ماست که محصول ما مستقیم به بازار عرضه شود.
علیرضا صدیقی زاده با بیان اینکه محصولی که امروز با حمایت هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بندر امام به عنوان سهامداران ما رونمایی می‌شود، نوزدهمین محصول این پتروشیمی دانش بنیان است، تاکید کرد که روند تولید محصولات جدید به ویژه محصولات دانش بنیان در این شرکت ادامه خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه پتروشیمی کارون در صورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه نیاز 4 هزار تنی بازار به این محصول را دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون هر تن از این محصول حدود 2500 دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این 4 هزار تن حدود 10 میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
وی‌ با اشاره به اینکه این محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد، افزود: صنعت بسته بندی و بویژه بسته بندی مواد غذایی با استفاده از تکنولوژی فیلم‌های چندلایه توانسته گام مهمی در ایمنی مواد غذایی و کاهش هزینه بسته بندی و سازگاری بیشتر با محیط زیست داشته باشد. چسب‌های لمینت در تولید این فیلم‌های بسته‌بندی بصورت یک لایه در مقیاس میکرون و به منظور چسباندن لایه های مختلف بکار می‌رود و با رونمایی از این محصول،کشور از واردات این چسب بی‌نیاز شود.
وی همچنین با تشکر از پیام دکتر علی عسکری،‌تصریح کرد: حضور ایشان در مقام مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با توجه به توانمندی‌های مدیریتی، ارتباطات سیاسی و نظرات فنی دقیق و پشتیبانی خوبی که از شرکت‌ها داشتند توانسته موجب کاهش حاشیه برای تولید شود و همین موتور محرکی برای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری‌ سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد مقاومتی، خودکفایی، تولید داخل و دانش بنیان از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: این نامگذاری‌ها برای رسیدن کشور به اقتصادی توسعه یافته و قابل رقابت انجام شده و این دغدغه رهبری محقق نمی‌شود مگر اینکه شرکت‌های داخلی و دانش بنیان به سوی تقویت تولید داخل، افزایش محصولات دانش بنیان و تکیه بر مزیت‌های رقابتی با صبر و دقت و تلاش بروند و هر کدام از ما به نوبه خود تلاش کنیم برای رسیدن به قله مورد نظر برای کشور، پله‌ای باشیم.
در این مراسم همچنین دکتر ابوالقاسم مقیمی، عضو هیات دانشگاه و نایب رییس هیات مدیره شرکت پلمیر پارس، با بیان اینکه هیچ پتروشیمی در ایران با حساسیت کاری کارون نیست و دلیل این حساسیت چهار گاز خطرناکی است که در فرآیندهای این شرکت وجود دارد و از آنها به عنوان گازهای جنگی نام برده‌ می‌شود، تاکید کرد که آینده این پتروشیمی دانش بنیان در زمینه ایزوسیانات‌ها درخشان خواهد بود.
در پایان این مراسم به صورت رسمی از محصول Klm100c رونمایی شد.

لینک کوتاه
محصول دانش بنیان پتروشیمی کارون صنعت بسته‌بندی مواد غذایی کشور واردات

اخبار مرتبط

نظرات شما