معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بخشی از تورم 50 درصدی سال‌های گذشته به دلیل فعال نبودن مسکن بود، اعلام کرد: تاکنون مقام معظم رهبری بر موضوع مسکن تا این حد صریح مطالبه‌گری نکرده بودند. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا مشکلات بخش مسکن را برای مردم برطرف کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «هادی عباسی‌اصل» در مراسم معارفه معاون خود با اشاره به برنامه‌های خود افزود: موضوع مسکن در انقلاب اسلامی بسیار مورد توجه بوده است و حضرت امام (ره) در پیام‌های مختلف به این موضوع تاکید داشته اند. همه امکانات باید بسیج و مسکن احداث شود.
 
وی افزود: طبق فرمایش امام (ره) برای آنکه عدالت در کشور برقرار شود چاره‌ای نداریم جز آنکه همه در کشور  صاحب مسکن باشند.
 
عباسی‌اصل با یادآوری اینکه به دلیل اهمیت موضوع مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی، چند اصل در قانون اساسی به موضوع مسکن اختصاص دارد، توضیح داد: تا سال 67 و در ادامه تا سال 72 با عرضه زمین، موضوع مسکن کمی در کشور آرام‌تر شد. از سال 72 تا 76 سیاست‌ها کمی تغییر کرد و تاکید بر آن شد به جای زمین حمایتی باید بر مسکن حمایتی متمرکز شد. در همان سال‌ها نیز اجاره به شرط تملیک با بودجه دولتی و منابع سازمان ملی مطرح شد که موضوع مسکن را قفل کرد.
 
عباسی‌اصل افزود: در دولت نهم و دهم مجددا موضوع مسکن مورد توجه قرار گرفت و عزم ملی برای مسکن جزم شد، جلسات هفتگی برگزار و جهشی در بخش مسکن ایجاد و از فشارها کاسته شد.
 
وی ضمن تقدیر از زحمات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از اعتماد وی قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بار وزیر راه و شهرسازی را در حوزه مسکن سبک و خیال شان را کمی آسوده کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد با انسجام وهمدلی پروژه عظیم طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه برسانیم.
 
عباسی‌اصل بر حفظ و انسجام وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا انسجام وزارت راه و شهرسازی را حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: برخی معتقدند با توجه به امکانات موجود می‌توان مشکل مسکن کشور را حل کرد و مسکن را به نقطه مطلوبی رساند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت راه‌اندازی رشته اقتصاد زمین و مسکن در کشور تاکید کرد و گفت: اقتصاد زمین و مسکن پیچیده، دشوار و چند وجهی است. معتقدم با رونق بخش مسکن می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد.
 
تلاش برای اتمام 250 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر تا پایان سال
 
معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز 250 هزار واحدمسکونی مهر ناتمام در کشور وجود دارد توضیح داد: در برنامه است تا این 250 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و پرونده مسکن مهر را ببندیم و بتوانیم نشاط و امیدواری را به جامعه برگردانیم.

لینک کوتاه
تورم ۵۰ درصدی فعال نبودن مسکن