معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه برای سه کالای لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد، از کشف 9 کامیون لوازم خانگی خبر داد که کالاهای دست دوم را رنگ می‌کرد و به عنوان کالای نو به مشتری می‌فروخت.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقابله با قاچاق با بخش قطعات یدکی شروع شد، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کالاهای این بازار ، کالای تقلبی، بی کیفیت و بدون ضمانت بسیار زیاد بود که اعتراض عمومی مردم نسبت به این کالاها را نیز به دنبال داشت.
 
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات ابتدایی برای صدور شناسه کالا و کد رهگیری در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: با توجه به زمینه فراهم شده، طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه در بخش لوازم خانگی و دخانیات هم در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد.
 
به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت فقط در یک فقره بازرسی از یک انبار، 9 کامیون لوازم خانگی کشف شد که کالاهای دست دوم را رنگ می‌کرد و به عنوان کالای نو به مشتری می‌فروخت.
 
چه زمانی نوبت کالاهای دیگر می‌شود؟
 
برادران با با اشاره به انتظار فعالان صنعت پوشاک برای مقابله با قاچاق در این بخش، اظهار کرد: این انتظار درست است و پوشاک در اولویت‌های بعدی مقابله با قاچاق قرار دارد. اما ترجیح می‌دهیم زمانی فاز اجرایی شروع شود که پیشرفت در بازارهای دیگر کامل تر شده باشد و طرحی که برای مقابله با قاچاق پوشاک تدوین می‌شود هم از نظر علمی و اثربخشی همه ابعاد موضوع را دیده باشد.
 
وی افزود: نوع برخورد با قاچاق در هر بازار متفاوت است و باید مطالعات متفاوتی برای آنها انجام شود. مثلاً در سایر محصولات از کد رهگیری استفاده می‌شود، اما ممکن است در بخش پوشاک نیاز باشد روش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه
قاچاق کالا کشف ۹ کامیون لوازم خانگی تقلبی

اخبار مرتبط

نظرات شما