مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق توانیر بە میزان مصرف انرژی در کشور اشارە و اظهار کرد: میزان مصرف انرژی برق و گاز در کشور قریب بە سه برابر مصرف جهانی است.

به گزارش نسیم اقتصاد، مسعود صادقی در مراسم دومین جشنواره فرهنگ، هنر و انرژی برق کە در سنندج برگزار شد، میزان مصرف انرژی برق و گاز در کشور را 3 برابر مصرف جهانی عنوان و اظهار کرد: لذا جهت ایجاد توازن برای نسل های آینده فرصت بهبود با آموزش به نسل جوان و دانش آموزان فراهم است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران بنیان گذار شیوه‌های صرفه جویی مصرف در جهان است، افزود: متاسفانه با این وجود در حال حاضر کشور با کمبود آب مواجه است و درصورت ادامه این روند نسل آینده نیز با کمبود حامل‌های انرژی مواجه خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این مراسم گفت: با آموزش صحیح مدیریت مصرف به دانش آموزان و نسل جوان به عنوان آینده سازان جامعه، می‌توان گام مهمی در راستای ایجاد تعادل بین تولید و مصرف در سال‌های آتی برداشت.
 
هیوا لهونیان با تاکید بر اینکه توانایی هر جامعه‌ای در تولید انرژی و نحوه مصرف آن، یکی از ویژگی‌های مهم در سنجش میزان پیشرفت آن  جامعه به شمار می‌آید، اظهار کرد: از این رو دسترسی به منابع انرژی ارزان و پاک از اهداف راهبردی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.
 
وی افزود:در حال حاضر مصرف برق و گاز در کشور حدودا 3 برابر و مصرف آب نیز قریب به 2 برابر مصرف بنزین نیز 6 برابر میانگین کشورهای دیگر است که ضروریست جهت ایجاد توازن میان تولید و مصرف روش های مدیریت مصرف به خوبی ترویج گردد.
 
لهونیان اظهار کرد: در همین راستا و به منظور فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با اصلاح الگوی مصرف برق جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره فرهنگ، هنر و انرژی برق میان دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه سطح استان برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در رشتە‌های نقاشی، عکاسی ، ویدیوکست، طراحی و فیلم کوتاه برگزار شد، افزود: در مجموع قریب به هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در پایان به 24 نفر از نفرات برگزیده در هر بخش لوح تقدیر و هدایائی اهداء شد.
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در بخش دیگری از سخنان خود، استفاده از دانش آموزان به عنوان عوامل مدیریت مصرف و دخیل کردن دانش آموزان برای کاهش مصرف در مدارس را یکی از اقدامات موثر عنوان کرد و گفت: دانش آموزان به عنوان قشر تاثیرپذیر و تاثیر گذار در جامعه می توانند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه ایفا کنند.
 
وی بر برگزاری مسابقات، پویش و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف تاکید و خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مشترک، می‌توان کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف انرژی برق و حفظ آن برای آیندگان کرد.

لینک کوتاه
میزان مصرف انرژی برق کشور مصرف جهانی

اخبار مرتبط

نظرات شما