رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس ایران در IPU گفت: حضور قوی ایران می‌تواند نقش مجلس شورای اسلامی را میان مجالس کشورهای دیگر پررنگ‌تر کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: این اتحادیه، محلی همچون سازمان ملل برای پارلمان ها است که نمایندگان کشورهای مختلف در آن گرد هم جمع شده و راجع به مسائل روز دنیا صحبت تصمیم گیری می کنند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با بیان اینکه بین المجالس جهانی سالانه، دو اجلاس عمومی دارد که آخرین آن در بالی اندونزی برگزار شد، عنوان کرد: در این اجلاسیه مسائل مهمی همچون بحران اوکراین و روسیه، محیط زیست و تغییر آب و هوایی مورد بحث قرار گرفت، همچنین موضوعات مهم اقتصادی و سیاسی نیز در جریان آن بررسی شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی می تواند نظرات خود را در خصوص موضوعات مختلف در این اجلاسیه ها بیان کند، اظهار داشت: نظر جمهوری اسلامی در موضوع بحران اوکراین به عنوان یک نظر مهم مورد بررسی قرار گرفت و در کنار آن جلساتی مربوط به توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها برگزار شد.
 
رضاخواه در ادامه با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس جهانی پتانسیلی بین المللی بوده و کاربردهای مختلفی دارد، یادآور شد: حضور قوی ایران می تواند نقش مجلس شورای اسلامی را میان مجالس کشورهای دیگر پررنگ تر کند.
 
رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اختیارات و وظایف مشخصی برای شوراهای اجرایی کشورها در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برنامه اصلی مجلس شورای اسلامی برای حضور در این اجلاسیه ها، ارتقای دیپلماسی پارلمانی و توسعه روابط اقتصادی از طریق گفتگو با پارلمان کشورهای دیگر است.

لینک کوتاه
مجلس شورای اسلامی توسعه روابط اقتصادی