معاون وزیر نفت از کاهش سهمیه بنزین 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 250 لیتر در ماه به 150 لیتر در ماه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، جلیل سالاری امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه بنزین 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 250 لیتر در ماه به 150 لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت، اظهار کرد: این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه 60 لیتری و یک سهمیه 150 لیتری دارند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول 1500 تومان و یک نرخ 3000 تومان که 250 لیتر است، وجود دارد، گفت: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در 100 کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از 10 لیتر مصرف نمی‌کنند، طبیعتاً زمانی که در یک کارت شخصی حدود 310 لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است. هیچ خودرویی نیست که بیش از 1000 کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش عمدتاً در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این کاهش در کل کشور است و صرفاً مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.
 
معاون وزیر نفت ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به 150 لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می‌توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

لینک کوتاه
کاهش سهمیه بنزین کارت‌های سوخت شخصی

اخبار مرتبط

نظرات شما