دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران روز پنجشنبه 3 شهریور ماه در مراسم گرامیداشت روز باجه‌های بانکی روستایی که با حضور 32 نفر از مسئولان باجه های بانکی روستایی برتر کشور و مناطق تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه   رویکردآینده بانک ارائه خدمات کیفی است، گفت: همکاران باجه ها باید خود را با آموزش هایی که به آنان ارائه می‌شود، تجهیز کرده و به توانمند سازی خود کمک کنند تا بتوانند خدمات کیفی را به مشتریان ارائه دهند‌.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهزاد شیری با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت کشور، جمعیت روستایی است و نیازمند خدمات بانکی است ، تصریح کرد: امروز ما مکلف هستیم به این جمعیت خدمات بانکی سهل و آسان ارائه کنیم تا بتوانیم سهم خود در اقتصاد ملی پشتیبانی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه یک ششم اقتصاد ملی در بخش روستایی رقم می خورد و اقتصاد با خدمات بانکی توسعه پیدا می کند، افزود: اگر ما مقید به توسعه روستایی هستیم باید ابزارهای آن را هم فراهم کنیم‌ و امروز باجه‌های بانکی این خدمت رسانی را در روستاها و مناطق دور افتاده و محروم انجام می دهند. 
شیری با بیان اینکه اگر این خدمت رسانی به کمال خود برسد سهم اقتصاد روستا در تولید ناخالص ملی افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: اگر این حلقه ارتباطی کم رنگ بشود، سهم اقتصاد روستایی در اقتصاد ملی کم رنگ می‌شود و زنجیره فقر گسترش پیدا می کند.
وی تاکید کرد: اگر خدمات بانکی توسعه پیدا کند در حذف زنجیره فقر نقش اساسی خواهد داشت و به توسعه مناطق روستایی کمک شایانی می کند.
وی با اشاره به اینکه امروز نزدیک به 6000 باجه بانکی با اشتغال دایم ، برای 9 هزار نفر در  مناطق روستایی و محروم خدمات بانکی ارائه می دهند، تصریح کرد:  پیش از این حداکثر 22 خدمت در باجه‌های بانکی روستایی ارائه می‌شد ولی امروز با پشتیبانی و تلاش همه همکاران در پست بانک ایران به دو برابر  افزایش پیدا کرده است و این خدمات حتی از لحاظ تعداد با گذشته قابل مقایسه نیست.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر کیفی شدن خدمات در باجه‌های بانکی روستایی گفت: ارائه این خدمات به مشتریان سطح دانش بالایی را برای اعتبار سنجی، ارزیابی، تحلیل و ریسک را الزامی می کند و قابل مقایسه با خدمات پیشین بانک نیست و همه خدمات آتی بانک کیفی خواهند بود. 
شیری با بیان اینکه برای کیفی سازی خدمات برنامه ویژه‌ای داریم، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف با همکاری مسئولان باجه‌های بانکی و پشتیبانی همکاران در ستاد و اجرای بانک ، شرایطی ایجاد می‌شود تا سطح تحصیلات مسئولان‌ باجه‌ها به بیش از فوق دیپلم افزایش پیدا کند.‌
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه آینده باجه های بانکی روستایی، تکمیل سوپر مارکت مالی در آنها است، افزود: با تکمیل این طرح خدمات مالی در کنار خدمات پولی و بانکی، خدمات بیمه‌ای و خدمات کارگزاری بورس و سایر خدماتی که در اقتصاد جزیی از نیازمندی‌های مردم در مناطق روستایی و کمتر برخوردار است در کنار خدمات بانکی و بیمه‌ای به آنان ارائه دهند.
وی یکی از پیش نیازهای راه اندازی سوپر مارکت مالی در بانک را نهاد سازی دانست و افزود: برای اینکه سوپر مارکت مالی در باجه های بانکی داشته باشیم نیازمند شرکت تامین سرمایه، psp، بیمه‌ای و کارگزاری هستیم که همه این موارد با تدبیر همکاران در بانک در حال تحقق است. 
شیری با اشاره به اینکه ظرفیت سازی کارگروه اقتصاد دیجیتال هیات دولت کمک بزرگی به ایجاد این پروژه است، ادامه داد: در بخش اصلی هدایت خدمات بانکداری خرد، باجه‌های بانکی روستایی نقش ویژه‌ای به عنوان بازوان قدرتمند شعب ایفا می کنند و هسته اصلی بانکداری شرکتی و تخصصی توسط همکاران شعب راهبری می‌شوند ‌و ارتباط تنگاتنگ در بین همکاران شعب و باجه‌ها در راهبری خدمات بانکداری تخصصی، شرکتی و بانکداری خرد وجود خواهد داشت.‌
وی افزود: معماری اصلی بانک در ارائه خدمات خرد است و برای دستیابی به این هدف، حتما ابزار در اختیار باجه‌ها که دوشادوش همکاران شعب حرکت می کنند و تبحر و تخصص کافی در حوزه فعالیت خود دارند، قرار می‌گیرد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه رویکرد آینده پست بانک ایران  ارائه خدمات کیفی است، تصریح کرد:  همکاران باجه ها باید خود را با آموزش هایی که به آنان ارائه می‌شود، تجهیز کرده و به توانمند سازی خود کمک کنند تا بتوانند این خدمات کیفی را به نحو شایسته انجام دهند.
شیری در پایان با تاکید بر اینکه این روز برای قدردانی و تجلیل خدمات باجه‌های بانکی به نام روز باجه‌ها نام گذاری شده است، گفت: بخش مهمی از دستاوردهای امروز پست بانک ‌ایران در همه زمینه‌ها مدیون همکاری و تلاش باجه‌های بانکی است ‌و به پاس این قدردانی در کنار و پشتیبان شما هستیم تا به ارائه خدمات بانکی در نقاط محروم و روستایی ادامه دهید.

لینک کوتاه
دکتر شیری مسئولان‌ باجه‌های بانکی پست بانک ایران خدمات کیفی باجه‌های بانکی روستایی