بازار ارز وارد فاز حساس قیمتی شده است، به طوری که در معاملات دیروز کانال 30 هزار تومان را رد کرد، اما در ادامه معاملات، این کانال رو از دست داد و به کانال 29 هزار تومان بازگشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در آخرین لحظه معاملات به حدود 29 هزار و 650 تومان رسید که نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته در حدود 150 تومان افزایش قیمت داشته است‌.
 
در این میان، بررسی‌ها حاکی از آن است که در 3 روز معاملاتی گذشته قیمت دلار در حدود 750 تومان رشد پیدا کرده است.
 
نوسان رو به بالای قیمت‌ها در بازار ارز در شرایطی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد سیگنال‌های منفی برجام در بازار بیشتر رخ‌نمایی می‌کند.
 
شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد، ایران و آمریکا هنوز بر سر موضوعات کلیدی در مذاکرات احیای برجام اختلاف‌نظر دارند و برای رفع این اختلافاتشان ممکن است به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشند.
 
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد: مقامات آشنا با مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌گویند که ایالات متحده و ایران همچنان بر سر جزییات کلیدی توافق در حال شکل‌گیری برای احیای توافق هسته‌ای 2015 اختلاف دارند و ممکن است چندین هفته برای حل‌وفصل اختلافات‌شان زمان نیاز باشد.
 
بلومبرگ ادامه داد: انتظارات برای پیشرفت قریب‌الوقوع در مذاکرات با ارسال پاسخ واشنگتن و تهران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا که موجب کاهش تحریم‌ها علیه ایران از جمله در حوزه صادرات نفت می‌شود، افزایش یافت اما یک مقام بلندپایه اروپایی گفت که طرفین هرگز به راه اندازی مجدد توافق هسته‌ای 2015 نزدیک نشده‌اند.
 
به گزارش بلومبرگ، همچنین دو مقام دیگر که از مذاکرات مطلع هستند و خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که اختلافات بر سر تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته جمهوری اسلامی و دریافت غرامت‌های اقتصادی از سوی تهران در صورت خروج دولت آینده آمریکا از توافق ادامه دارد.
 
بلومبرگ همچنین گزارش داد: یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که شکاف‌ها در مذاکرات همچنان به قوت خود باقی است و واشنگتن کماکان به رایزنی‌ها ادامه می‌دهد. این سخنگو در ادامه گفت که سانتریفیوژهای ایران حذف خواهند شد و حتی اگر ایران از توافق خارج شود، برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به شش ماه زمان نیاز دارد.
 
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز جمعه گذشته با ادعای اینکه برای احیای برجام توپ در زمین ایران است، عنوان کرد: پیشنهادی که روی میز قرار دارد، حتی اگر نتواند تمامی اختلافات را حل‌وفصل کند، از نداشتن هیچ پیشنهادی بهتر است.
 
در این‌میان، اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: هر پیشنهاد جدید درباره پیش نویس،مذاکرات وین در موردبرجام را طولانی می کند. ممکن است مایه تاسف باشد، اما طرف های حاضر در مذاکره این حق را دارند که طبق رویه عادی دیپلماسی چندجانبه، خواستار تغییراتی در متن شوند. باید صبور باشیم.با این حال بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته پاسخ آمریکا به پیشنهاد ایران معقول است.

لینک کوتاه
دلار سیگنال منفی برجام بازار ارز

اخبار مرتبط

نظرات شما