رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشت، تصمیم گرفته شد که جهت خواسته مردم به سمت واردات خودرو حرکت کند که این تلنگری برای خودروسازان داخلی است.

به گزارش نسیم اقتصاد، نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو اظهار کرد: ورود مجلس برای قانون‌گذاری جهت واردات خودرو بدان معناست که جریان خودروسازی در داخل کشور کار خودش را دقیق انجام نداده است.
 
وی اضافه کرد: جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشته به همین دلیل تصمیم گرفته شد به واردات خودرو گرفت چون مصالح مردم در میان بود ما برای تامین خواسته‌های مردم واردات خودرو را مصوب کردیم چه تحرکی برای خودروسازی‌های داخلی شود این یک آغاز است و می‌تواند ادامه پیدا کرده و به عنوان جریان دائمی هر سال انجام شود تا خودروهای داخلی نیاز مردم را تامین کند.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: خودروسازان داخلی بنجنبند و به سمت تامین خواسته‌های مردم بروند اگر آنها بتوانند به صورت کمی و کیفی خواسته‌های مردم را تامین کنند طبیعتا هر کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح می‌دهیم.
 
وی خطاب به تولید کنندگان داخلی خودرو گفت: خودروسازان داخلی بدانند که مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون تلنگری زد واردات خودروهای خارجی انجام شد چون خودروسازهای داخلی کار خود را انجام ندادند.
 
پژمانفر با بیان این‌که 17 هزار کشته جاده‌ای داریم اظهار کرد: بخشی از دلیل این تعداد کشته‌های جاده‌ای به خاطر کیفیت خودروهای داخلی و انجام دادن وظایف‌شان همچون نصب تجهیزات ایمنی است. ما نمی‌توانیم مسیر گذشته را ادامه دهیم و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تصمیم به اصلاح این روند گرفت البته که اگر خودروسازهای داخلی وضعیت تولیداتشان را اصلاح کرده و با شتاب بیشتری به سمت تامین خواسته‌های مردم نزدیک شوند ممکن است در سال‌های آینده شرایط تغییر کند.

لینک کوتاه
پژمانفر واردات خودرو خودروسازان داخلی

اخبار مرتبط

نظرات شما