تحکیم انضباط مالی در بانک ایران زمیناخبارپولی مالی_ جابجایی شاخصهای مالی تعیین کننده که در چهارچوب فعالیتهای بانکداری حاصل می شود متر و معیار خوبی برای سنجش انضباط مالی و تمرکز مدیران بانک بر منابع آن است.

به گزارش نسیم اقتصاد، عمده انتقادات از شبکه بانکی در سالهای گذشته موضوع عدم توجه ویژه آنان بر حرکت در مسیر بانکداری و توجه عمده آنان به بنگاهداری است موضوعی که تذکر رهبر انقلاب را به همراه داشت و پس از آن اگرچه پیشرفتهایی در این مسئله حاصل شد اما با استاندار مورد نظر همچنان فاصله دارد.

 
شاخصهایی مانند افزایش سپرده بانکها، درآمد تسهیلات اعطایی و درآمد کارمزد که صرفاً از طریق فعالیت های مرتبط با بانکداری به دست می آید جایگاه خوبی را برای بانک ایجاد می کندو به زبان فعالان بازار سرمایه به لحاظ بنیادین سبب تقویت منابع بانکی خواهد شد.
 
بانک ایران زمین که پس از ادغام مؤسسه مالی اعتباری مولی الموحدین در آن با چالش هایی همراه شد در چندسال گذشته اقدامات ارزشمندی را در راستای ایجاد شفافیت مالی انجام داد و در واقع تولد بانکداری دیجیتال به معنای امروز ماحصل تلاشهای مدیران بانک ایران زمین است. این بانک که در حال حاضر با 4 میلیارد سهم و ارزش 34 هزار میلیارد ریالی در بازار فرابورس فعالیت می کند با استقرار ساز و کار نظارتی و مدیریتی درست موفق شد تا ضمن افزایش دارایی های بانک به 533 هزار و 506 میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال در سایر شاخص ها نظیر سپرده ها، موجودی نقد و درآمد تسهیلات اعطایی افزایش قابل توجه داشته باشد.
 
سپرده مشتریان بانک در سه ماهه نخست سال به 50 هزار و 215 میلیارد ریال رسید. موجودی نقد بانک نیز در پایان بهار سال جاری 1 هزار و 764 میلیارد ریال نشان می دهد و درآمد تسهیلات اعطایی بانک ایران زمین در همین بازه زمانی به 3 هزار و 231 میلیارد ریال افزایش یافت.
 
اگرچه در حال حاضر بانک ایران زمین با مسائلی مانند زیان انباشته روبروست اما تجدید ارزیابی دارایی ها، وصول تمام و کمال مطالبات از مؤسسه مالی اعتباری مولی الموحدین و تفزایش سرمایه سبب خواهد شد تا شاهد اعتلای جایگاه بانک باشیم.

لینک کوتاه
تحکیم انضباط مالی بانک ایران زمین

اخبار مرتبط