عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: باید به سمت و سویی حرکت کرد که وابستگی به دلار کاهش یابد و جهت‌گیری دولت به سمت پیمان‌های پولی در این راستا اقدام مثبتی است. 

به گزارش نسیم اقتصاد، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره پیمان‌های پولی با روسیه (روبل- ریال) در راستای دلارزدایی گفت: دلارزدایی بحثی است که از مدت‌ها قبل مطرح بوده و باید تلاش‌ها به این سمت معطوف شود تا از میزان وابستگی کاسته و حرکت نقل و انتقالات دلاری به سمت دیگر ارز‌ها افزایش پیدا کند.
وی در ادامه بیان کرد: زمانی که در تعامل با کشور‌های مختلف می‌توان از ارز‌های ملی آنها استفاده کرد، بطوریکه قابل قبول و پذیرش برای هر دو طرف جهت انجام کار‌های تجاری باشد، دلیلی وجود ندارد  کشور را گرفتار فرایند‌های تعریف شده توسط غربی‌ها کرد زیرا تمام تلاش شان برای درگیر ساختن ایران در این فرایند‌ها ایجاد محدودیت در تعاملات با دیگر کشورها است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات دراین خصوص یادآور شد: غربی‌ها هر روز از این طریق ما را با مشکلاتی روبرو می‌سازند، بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کرد که وابستگی به دلار کاهش یابد و با ارز‌هایی که در قید و بند محدودیت‌های تحریمی نیستند، همکاری داشت.
 
نماینده مردم شیراز با بیان اینکه جهت‌گیری دولت به سمت پیمان‌های پولی اقدام مثبتی است، بیان کرد: نیاز به اقدامات جدی تری از سوی دولت در این زمینه احساس می‌شود و با کار‌های موردی نمی‌توان در شرایطی قرار گرفت که به راحتی از محدودیت‌های ایجاد شده، نجات پیدا کنیم. فقط با کار‌های جدی‌تر در زمینه کاهش وابستگی دلار می‌توان وضعیت موجود را تغییر داد.

لینک کوتاه
دولت سیزدهم پیمان‌های پولی کشور دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما