طبق آمار، در مجموع چهار ماهه ابتدایی امسال، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، تاثیر منفی طی این مدت 45 روزه بر روند افزایش تولید فولادی‌ها نداشته و میزان تولید در مدت مذکور نسبت به چهار ماهه ابتدای سال گذشته بین 13 تا 22 درصد افزایش رقم خورده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع تخت در این مقایسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.
 
در مجموع طی این مدت سه میلیون و 206 هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده است که نسبت به دو میلیون و 825 هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال 1400 رشد 13 درص افزایش داشته است.
 
پس از آن تولید مقاطع طویل فولادی تولید شده در چهار ماه ابتدایی امسال معادل چهار میلیون و 191 هزار تن نسبت به سه میلیون و 663 هزار تن تولیدی طی چهار ماهه نخست 1400، رشد 14  درصدی را تجربه کرده است.
 
شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش 19 درصدی تولید از هفت میلیون و 48 هزار تن در مدت چهار ماهه ابتدایی سال گذشته به هشت میلیون و 376 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
 
محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز هریک رشد 22 درصدی تولید را در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده‌اند. 
 
در حالیکه از ابتدای سال 1400 تا پااین آن به‌ترتیب پنج میلیون و 575 هزار تن محصولات فولادی و 10 میلیون و 170 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده بود این میزان تولید در مدت مشابه امسال به شش میلیون و 794 هزار تن برای محصولات فولادی و 12 میلیون و 383 هزار تن بریا آهن اسفنجی رسیده است.
 
رشد تولید فولادی‌ها در حالی در مدت چهار ماهه نخست امسال ایجاد شده است که طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید انواع فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در تیرماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن (خرداد 1400)، کاهش شدیدی داشت و منجر به ثبت آمار کاهشی تولید در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 1399 شده بود. این کاهش تولید از اثرات همان قطعی‌های برق واحدهای تولیدکننده فولاد و عدم توجه به هشدارها رخ داده بود؛ اما آنطور که به‌نظر می‌رسد، برق‌رسانی به صنایع در تابستان امسال مدیریت شده و مشکلی برای صنعت فولاد کشور که منجر به کاهش تولید شود، پیش نیامده است.

لینک کوتاه
تولید فولاد رشد انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما