رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در بازه 20 تا 31 شهریور جلوی پروازهایی که بلیت سفرهای اربعین را بیش از 6 میلیون تومان عرضه کنند، گرفته می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، کاپیتان محمد محمود بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امشب در برنامه زنده تلویزیونی درباره پروازهای اربعین امسال اظهار کرد: در فرودگاه نجف به ازای هر مسافر که وارد این فرودگاه یا از آن خارج می‌شود، معادل ارزی 2.5 میلیون تومان اخذ می‌شود. این رقم درجا باید به فرودگاه نجف پرداخت شود.
 
وی افزود: سال گذشته به همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عراق رفتیم و با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر حمل و نقل این کشور برای رایزنی در خصوص کاهش این رقم دیدارهایی داشتیم. حتی با رئیس فرودگاه نجف دیدار کردیم و از مراجع تقلید کمک گرفتیم تا رقمی که فرودگاه نجف اخذ می‌کند، کاهش یابد.
 
معاون وزیر راه افزود: ما نجفی را پایتخت امیرالمومنین می‌دانیم و معتقدیم باید میزبانی خوبی از زائران اربعین و همچنین سایر سفرهایی که در طول سال به عتبات انجام می‌شود، شاهد باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها اعلام کردن که فرودگاه نجف در اختیار بخش خصوصی است و تا الان موفق نشده ایم که این رقم را کاهش دهیم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: عالی رغم آن، با راستی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم بر سر مبلغ 6 میلیون تومان به عنوان هزینه بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین در بازه زمانی 20 تا 31 شهریور با مجموعه شرکت‌های هواپیمایی به توافق برسیم و مصوب کنیم.
 
محمود بخش تاکید کرد: این رقم به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده اما هر ایرلاینی که در بازه زمانی پروازهای اربعین، قیمت مصوب بلیت را کنترل نکند، اجازه پرواز نخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: اجازه فروش بلیت پروازهای چارتر در این سفرهای اربعین داده نشده و ممنوع است. بلکه خود ایرلاین‌ها مستقیماً اقدام به فروش بلیت می‌کنند.
 
معاون وزیر راه یادآور شد: مبلغ بلیت پروازهای مشهد نجف بیشتر از نرخ مصوب است.

لینک کوتاه
ایرلاین بلیت اربعین اجازه پرواز بلیت پروازهای مشهد نجف

اخبار مرتبط