آمارهای منتشرشده از سوی مؤسسه ابتکار داده‌های نفتی (جودی) نشان می‌دهد که تولید و صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن 2022 با افزایش همراه بوده است.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرگزاری رویترز، مؤسسه جودی به‌تازگی اعلام کرد که افزون بر افزایش صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن، تولید نفت خام این کشور هم در دوره مورد بررسی به بالاترین سطح بیش از دو سال گذشته رسید.
 
صادرات روزانه نفت خام عربستان در ماه ژوئن به 7 میلیون و 196 هزار بشکه رسید که در مقایسه با ماه مه امسال حدود 2 درصد افزایش نشان می‌دهد، این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مه 2022 روزانه 7 میلیون و 50 هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی کرده بود.
 
در همین حال، تولید نفت خام عربستان در ماه ژوئن امسال به 10 میلیون و 646  هزار بشکه و بالاترین سطح طی دو سال اخیر رسید، در حالی که این رقم در ماه 10 میلیون و 538 هزار بشکه در روز بود.
 
امین ناصر، مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو به‌تازگی اعلام کرده بود که این شرکت آمادگی دارد در صورت درخواست دولت عربستان، تولید نفت خام خود را به حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز نزدیک کند.
 
ظرفیت پالایش نفت خام عربستان با افزایش روزانه 100 هزار بشکه‌ای در دوره مورد بررسی به 2 میلیون و 849 هزار بشکه رسید که بالاترین رکورد برای ماه ژوئن به‌شمار می‌آید، در حالی که مصرف مستقیم نفت خام هم در این بازه زمانی با افزایش روزانه 105 هزار بشکه‌ای به 687 هزار بشکه در روز رسید.
 
داده‌های منابع تجاری و صنعتی نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان به هند در ماه ژوئیه برای نخستین بار در پنج ماه گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.
 
ارقام صادرات ماهانه از سوی عربستان و دیگر اعضای اوپک در اختیار مؤسسه جودی قرار می‌گیرد و این مؤسسه آمارها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر می‌کند.

لینک کوتاه
تولید صادرات نفت عربستان افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما