معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 5.6 میلیون نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثبت نام کردند که 1.5 میلیون نفر متقاضی فعال هستند؛ در هفته دولت امکان ثبت نام جدید در بعضی شهرها فراهم می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا محمود محمودزاده در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته دولت 1401 اظهار کرد: تا امروز حدود 5.6 میلیون نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در سامانه طرح های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند از این تعداد 1.5 میلیون متقاضی حائز شرایط و فعال هستند که مدارک خود را بارگذاری کرده اند.
 
وی افزود: برای حدود 1.5 میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است. در هفته دولت (یکم تا هفتم شهریور ماه) امکان ثبت نام متقاضیان در بعضی شهر ها برابر می‌شود.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: 576 هزار واحد در مسکن شهری، 182 هزلر واحد روستایی و 335 هزار واحد خود مالک در پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. 420 هزار واحد کلنگ زنی شده که در مراحل مختلف شروع ساخت، فونداسیون و مراحل بالاتر قرار دارد.
 
محمودزاده با اشاره به راهبردهای شش‌گانه دولت در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: اولین سیاست افزایش ساخت ساز بخش خصوصی بود. تا پیش از این سالیانه برای 300 تا 350 هزار واحد پروانه صادر می‌شد. برای افزایش این تعداد مجوزی دریافت کردیم که تسهیلات ساخت در قالب نهضت ملی مسکن به سازندگان ارائه شود.
 
وی ادامه داد: این وام بدون خرید اوراق و بدون سپرده گذاری است. از این طریق از ابتدای سال 1401 تاکنون 335 هزار متقاضی خود مالک در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند. امیدواریم به زودی رکورد جدیدی در صدور پروانه از سال 1393 به بعد ایجاد شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی دومین راهبرد را افزایش ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده دانست و گفت: به منظور بازآفرینی شهری امتیازاتی شامل تسهیلات ارائه می شود. سومین راهبرد ساخت مسکن برای دهک های اول تا سوم با ویژگی در استطاعت و دربرگیری اقشار هدف دستگاه‌های حمایتی است.
 
به گفته محمودزاده دهک‌های پنجم تا ششم که از تسهیلات متوسط دولتی استفاده می‌کنند راهبرد چهارم، مسکن روستایی راهبرد پنجم و اجاره داری حرفه‌ای، برنامه ششم پروژه نهضت ملی مسکن است.

لینک کوتاه
ثبت نام نهضت ملی مسکن=هفته دولت

اخبار مرتبط

نظرات شما