معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلا، تاکنون حدود 2800 مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان، مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از سازمان  مالیاتی ایران، افشین خدامرادی با اشاره به اینکه تاکنون برای 12 هزار و 400 مالک خانه واحد مسکونی گران قیمت و باغ ویلا پیامک اطلاع رسانی ارسال و مطالبه مالیات انجام گرفته، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون حدود 2800 مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.tax.gov.ir، مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها به استناد ضوابط اجرایی بند (خ) تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 و در دولت سیزدهم کلید خورد، افزود: از جمله مهمترین آثار اجرای این قانون، افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن است.
 
 خدامرادی تصریح کرد: تاکنون 300 مودی مشمول مالیات مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام نموده و همچنین از مجموع 2800 مودی که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده اند، تعداد 921 نفر نسبت به مالیات تعیین شده یا مشمولیت این مالیات اعتراض نموده اند که اعتراضات آنها در دست پیگیری است.
 
وی اظهار داشت: مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها که پیامک اطلاع رسانی برای آنها ارسال گردیده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت نام در آن، میزان مالیات متعلقه را مشاهده نموده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.
 
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض نیز گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات تعیین شده، لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه و ضمن ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

لینک کوتاه
مالکان خانه‌های گران قیمت سامانه مالیاتی

اخبار مرتبط