دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان‌ رضوی گفت: وضعیت تقاضای لبنیات در روزهای ابتدایی افزایش قیمت‌ها با روند کاهشی مواجه شده بود اما به مرور زمان به ثبات رسید. از اوایل خرداد ماه تا کنون که قیمت محصولات لبنی افزایش یافته، در خراسان رضوی با کاهش 20 درصدی تقاضای محصولات لبنی مواجه بوده‌ایم.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی هدایت‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی وضعیت تولید و تقاضای لبنیات در خراسان‌ رضوی اظهار کرد: وضعیت تولید لبنیات در خراسان رضوی تغییری پیدا نکرده و روال کار مانند گذشته صورت می‌گیرد. برخی از کارخانه‌هایی که با کاهش تقاضا و فروش مواجه شده‌اند، اقدام به تولید محصولات با ماندگاری بالا کرده‌اند تا محصولات مد نظر در بازه زمانی گسترده‌تری به فروش برسد.
 
وی افزود: زمانی که ارز ترجیحی حذف شد، مسئولان ذی‌ربط خواستار تامین نقدینگی لازم از جانب دولت شدند. در پی این درخواست مبلغ 900 میلیارد تومان اعتبار به تولید محصولات لبنی اختصاص داده شد که تا به امروز هیچ مبلغی از آن پرداخت نشده است.
 
هدایت‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین دولت تصمیم به تبدیل یارانه نقدی به یارانه کالایی گرفته بود که فعلا از اجرای این تصمیم نیز خبری نیست اما پیش بینی می‌شود در شهریور ماه امسال این موضوع به وقوع بپیوندد. عملیاتی شدن این امر می‌تواند کاهش فروش و تقاضای محصولات لبنی را جبران کند.

لینک کوتاه
کاهش تقاضای محصولات لبنی

اخبار مرتبط

نظرات شما