شرکت خدمات نفتی «ترانس‌نفت» روسیه، اوکراین را متهم کرد که از اوایل همین ماه جریان خط لوله‌های نفت به بخش‌هایی از مرکز اروپا را به علت تحریم‌های غربی که به آن اجازه نمی‌دهد تا حق ترانزیت خود را از مسکو بگیرد، قطع کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه انرژی، روز سه‌شنبه قیمت نفت برنت 2 دلار در هر بشکه جهش کرد و نزدیک به 98 دلار معامله شد، اما در اواخر روز منفی شد.
 
اروپا به شدت به نفت خام، گازوئیل، گاز طبیعی و زغال سنگ روسیه وابسته است. امسال قیمت حامل‌های انرژی به دلیل کمبود عرضه افزایش یافته زیرا اروپا تقلا می‌کند تا انرژی روسیه را با منابع دیگر جایگزین کند.
 
جریان نفت در امتداد مسیر جنوبی خط لوله دروژبا تحت تأثیر قرار گرفته است، در حالی که مسیر شمالی که به لهستان و آلمان خدمات‌رسانی می‌کند، بدون وقفه به کارش ادامه می‌دهد.
 
تعلیق جریان خط لوله در روز سه‌شنبه به کشورهایی مانند اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک ضربه خواهد زد که همگی به شدت به نفت خام روسیه متکی هستند و توانایی محدودی برای واردات انرژی جایگزین از طریق دریا دارند.
 
در این بیانیه آمده است که شرکت اوکراین‌ترانزیت‌نفت ارائه خدمات حمل و نقل به ترانس‌نفت را به دلیل عدم انجام پرداخت‌های لازم متوقف کرد. بنابراین از 4 اوت انتقال نفت روسیه از طریق اوکراین به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک متوقف شده است.
 
شرکت اوکراینی ارائه خدمات حمل و نقلی را مشروط به پیش پرداخت کامل این خدمات کرده است. از سوی دیگر جریان حمل و نقل نفت روسیه از طریق بلاروس به سمت لهستان و آلمان ادامه دارد.

لینک کوتاه
اوکراین نفت روسیه اروپا

اخبار مرتبط

نظرات شما