نظرسنجی جدیدی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد نشان داد که انتظارات مصرف کنندگان آمریکایی از سطوح تورم در ماه جولای به شدت کاهش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر نظرسنجی جدیدی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد نشان داد که انتظارات مصرف کنندگان آمریکایی از سطوح تورم در ماه جولای به شدت کاهش یافته است.
 
میانگین انتظارات تورمی یک ساله با 0.6 واحد درصد کاهش به 6.2 درصد رسید، در حالی که انتظارات تورمی سه ساله با 0.4 درصد کاهش به 3.2 درصد رسید که کمترین میزان از فوریه امسال و آوریل سال گذشته است.
 
به گزارش رویترز، فدرال رزرو از ماه مارس تا کنون نرخ بهره را 225 واحد افزایش داده است زیرا به دنبال بازگرداندن تورم سریع به هدف 2 درصدی است.
 
انتظار می‌رود گزارش قیمت مصرف کننده جولای وزارت کار ایالات متحده در روز چهارشنبه نشان دهد که شاخص عمومی قیمت نسبت به سال گذشته 8.7 درصد افزایش یافته است که در پی کاهش قیمت بنزین اندکی نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. اما انتظار می‌رود شاخص کلیدی دیگر، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی، در مقایسه با 5.9 درصد در ژوئن، به 6.1 درصد در سال افزایش یابد.

لینک کوتاه
تورم آمریکا کاهشی

اخبار مرتبط

تورم 1402 به روایت آمار

تورم 1402 به روایت آمار

کارنامه دولت سیزدهم در سومین سال نشان می‌دهد پس از اصلاح نظام یارانه‌ها در اردیبهشت 1401... 23 اسفند 1402

نظرات شما