وزیر اقتصاد گفت: تلاش می‌کنیم در وزارت اقتصاد که بستر بیشتری برای پیشبرد کارها در این حوزه وجود دارد، کارها معطل نماند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی در جریان سفر به استان گلستان با حضور در فرمانداری بندرگز گفت: در زمینه مسئله توسعه متوازن منطقه‌ای و ایجاد عدالت بین نقاط محروم و کمتر برخوردار با سایر نقاط برخوردار کشور رسالت ویژه‌ای در دولت سیزدهم داریم.
 
وی ادامه داد: مطالبه جدی رئیس‌جمهور این است که با پایان این دولت چهره بسیاری از مناطق کم برخوردار کشور نسبت به روز شروع به کار متفاوت شده باشد.
 
وزیر اقتصاد، استان گلستان و به طور خاص برخی مناطق این استان را نیازمند توجه ویژه از لحاظ محرومیت زدایی دانست و گفت: در این راستا بخش‌هایی از سیاست‌های توسعه منطقه‌ای که نیازمند کمک‌های ملی و اصلاح ردیف‌های بودجه و امثالهم است با پیگیری‌هایی که نماینده محترم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی دارند، دنبال می‌شود و ما هم به قدر وسع خود وظیفه داریم در این راستا کمک‌هایی داشته باشیم.
 
خاندوزی با تاکید بر موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سواحل به عنوان یکی از مصدایق مشخص برای توسعه این منطقه، تصریح کرد: پیگیری این موضوع در دستور کار قرار خواهد داشت و تلاش می‌کنیم در وزارت اقتصاد که بستر بیشتری برای پیشبرد کارها در این حوزه وجود دارد، کارها معطل نماند.
 
وزیر اقتصاد همچنین با وعده مساعدت درباره دغدغه‌های مالیاتی مطرح شده از سوی فرماندار و نماینده بندرگز در این نشست، تصریح کرد: مهم است که بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا تمام کسانی که یا صاحبان سرمایه در این منطقه هستند یا تعلقی به این منطقه دارند و الان در جای دیگری حضور دارند و نهادهای سرمایه‌گذاری از این دست، به عنوان عوامل و بازیگران توسعه پایدار منطقه ایفادی نقش کنند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری، مردم منطقه شاهد توسعه مستمر و پایدار باشند و اینگونه نباشد که پروژه‌ها به عنوان مسکن اجرا و بعد مجدد همه کارها رها شود تا چند سال بعد که دوباره چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
وزیر اقتصاد با اشاره به طرح ایده ایجاد نهادهای توسعه منطقه‌ای و پیگیری‌های استاندار گلستان برای پیاده‌سازی این الگو در این استان یادآور شد: امیدواریم یک نهاد توسعه منطقه‌ای در استان گلستان شکل گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان و همچنین ظرفیت‌های بیرون استان، امکان تأمین مالی پروژه‌های مهم حداقل مواردی که حائز اولویت هستند را فراهم کنند.
 
خاندوزی با تاکید بر ضرورت و اولویت بندی پروژه‌ها تصریح کرد: بارها در جلسات و سفرها به دوستان اشاره می‌کنم که وفتی در شهرستان کوچکی که فاقد هرگونه امکانات ورزشی است یکباره چند پروژه کلید بخورد مشخص است که هیچکدام از آنها به موقع به بهره‌برداری نمی‌رسد در حالی که اگر بر یکی دو اولویت خاص تمرکز کنیم و همه اعتبارات و انرژی‌ها و حمایت‌های معطوف به همان پروژه‌ها ی اولویت دار شود حتماً زمان بهره‌برداری کوتاه خواهد شد و به ثمر خواهد رسید.
 
وی تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار و تلاش برای جذب سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های درون و بیرون استان برای به ثمر رسیدن آنها را الگویی دانست که در زمینه توسعه استان گلستان در حال پیگیری است و اظهار امیدواری کرد که ثمرات اجرای این الگو در عرصه عمل در زندگی و معیشت مردم مشهود باشد.

‌وزیر اقتصاد اضافه کرد: تا حدی که در توان ماست برای تسریع در فرآیند توسعه منطقه‌ای و عدالت سرزمینی تلاش خواهیم کرد و با افتخار کمک می‌کنیم که تجربه و سابقه‌ای خوب از این دوره عملکردی و تعامل بین دولت و مجلس و دستگاه‌های مختلف برای مردم استان باقی بماند.

لینک کوتاه
تلاش دولت جذب سرمایه ‌وزیر اقتصاد