قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت زیرا اقتصاد ایالات‌متحده در ماه جولای 528 هزار شغل ایجاد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 1776 دلار و 40 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به  1777 دلار و 40 سنت رسید. بازار طلا شاهد فشارهای جدید فروش است که از مقاومت 1800 دلاری کاهش یافته است، زیرا بازار کار ایالات‌متحده در ماه جولای رشد قابل توجهی داشته است.
 
اداره آمار کار روز جمعه، اعلام کرد 528 هزار شغل در ماه جولای ایجاد شده است. این داده‌ها به‌طور قابل‌توجهی از انتظارات پیش‌بینی‌شده توسط اقتصاددانان که افزایش شغلی در حدود 250 هزار نفر را پیش‌بینی می‌کردند، پیشی گرفت. در همین حال، نرخ بیکاری نیز از انتظارات پیشی گرفت و به 3.5 درصد کاهش یافت که نسبت به ژوئن کمتر بود.
 
بازار طلا پیش از انتشار گزارش اشتغال، مقاومت حدود 1800 دلار در هر اونس را آزمایش کرده است، اما در واکنش اولیه به داده‌ها، کشش صعودی خود را از دست داده است. طلای دسامبر آخرین بار با کاهش 0.82 درصدی در هر اونس، 1792 دلار در هر اونس معامله شد.
 
به گفته اقتصاددانان، آخرین داده‌های بازار کار به کاهش ترس از رکود رو به رشد در بازار کمک می‌کند. برخی از سیاستمداران و اقتصاددانان استدلال کرده‌اند که اقتصاد نمی‌تواند در رکود باشد زیرا بازار کار قوی است.
 
اقتصاددانان همچنین می گویند که آخرین داده‌های اشتغال همچنین به فدرال رزرو فرصت می‌دهد تا موضع سیاست پولی تهاجمی خود را حفظ کند.
 
بر اساس گزارش کیتکو، کاترین جاج، اقتصاددان ارشد در CIBC گفت: در نشانه‌ای واضح از اینکه اقتصاد ایالات‌متحده در رکود نیست، استخدام در ماه جولای تسریع شد و نشان داد که مبارزه فدرال رزرو با تورم هنوز به پایان نرسیده است.
 
این گزارش به قدرت قوی در بازار کار اشاره کرد زیرا دستمزدها نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت. در این گزارش آمده است که میانگین درآمد ساعتی با 0.5 درصد یا 15 سنت افزایش در ماه جولای به 32.27 دلار رسیده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که دستمزدها 0.3 درصد افزایش یابد.
 
در این گزارش آمده است که دستمزدها در 12 ماه گذشته 5.2 درصد افزایش یافته است.
 
آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive، خاطرنشان کرد که بازدهی دلار و اوراق قرضه به دنبال گزارش مشاغل افزایش یافته و دو باد مخالف برای این فلز گرانبها ایجاد کرده است.
 
با افزودن به احساسات مثبت اشتغال، دو ماه قبل بازنگری شد. در این گزارش آمده است که گزارش اشتغال در ژوئن به 398 هزار بازنگری شده است که از برآورد اولیه 372 هزار افزایش یافته است. داده‌های ماه می از 384 هزار تخمین قبلی به 386 هزار بازنگری شد.

لینک کوتاه
صعود طلای جهانی قیمت طلای آمریکا