مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی سازمان حمایت گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده در کنار مصرف کننده تا زمان رسیدن به اهدافی چون شفاف سازی و کاهش قیمت ها و ایجاد رقابت با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محسن حسینلویی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد پروژه درج قیمت تولیدکننده در کنار مصرف کننده، اظهار کرد: پروژه درج قیمت تولید کننده در کنار مصرف کننده رویکرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت برای شفاف سازی قیمت بوده و منطبق با قوانین و مقررات مربوطه باید صورت پذیرد و در خصوص پروژه اطلاع رسانی قیمت از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه 124 که یک پروژه مستقل از پروژه درج قیمت تولیدکننده است اقدامات به صورت مرحله‌ای صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در مرحله اول، شناسه کالا به همراه قیمت تولیدکننده به صورت فیلدهای غیرالزامی بوده و در مرحله بعد ثبت شناسه کالا و قیمت تولیدکننده در سامانه مذکور نیز الزامی است.
 
وی ادامه داد: پروژه شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده باعث شد که بسیاری از کالاها که هیچ گونه قیمتی روی آنها درج نمی‌شد از قبیل لوازم خانگی، لوازم یدکی، کالاهای وارداتی و … اطلاع رسانی قیمت را به طور مناسب انجام دهند.
 
حسینلویی تصریح کرد: همچنین این پروژه اهدافی از قبیل شفاف سازی قیمت‌ها، ایجاد رقابت و کاهش قیمت، سهولت در مقایسه و انتخاب کالا و خدمات برای خریدار، ارتقای اعتماد عمومی، جلوگیری از سوءاستفاده و اجحاف به مصرف‌کنندگان، امکان نظارت بر رعایت سودهای مصوب قانونی حلقه‌های تأمین و توزیع، جلوگیری از انباشت و احتکار کالا و … داشته که تا تحقق کامل این اهداف، پروژه مذکور با جدیت در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

لینک کوتاه
طرح درج قیمت تولیدکننده کاهش قیمت

اخبار مرتبط

نظرات شما