برترین خریداران ملک در دبی به ترتیب از هند، بریتانیا، ایتالیا، روسیه و فرانسه بودند و پس از آن کانادا، امارات متحده عربی، پاکستان، مصر، لبنان و چین قرار گرفتند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از بیزنس، بازار املاک دبی در نیمه اول سال جاری با انباشته شدن سرمایه سرمایه‌گذاران داغ شد و روس‌ها جزو پنج خریدار اصلی بودند زیرا امارت از هجوم ثروت در پی تحریم‌های غرب سود می‌برد.مشاور املاک Betterhomes اعلام کرد که حجم معاملات املاک مسکونی در نیمه اول سال 60 درصد و ارزش املاک فروخته شده 85 درصد افزایش یافته است.
 
برترین خریداران به ترتیب از هند، بریتانیا، ایتالیا، روسیه و فرانسه بودند و پس از آن کانادا، امارات متحده عربی، پاکستان، مصر، لبنان و چین قرار گرفتند.اوایل سال جاری گزارش شد که روس‌ها در پی تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، به دنبال پناهگاه مالی به املاک دبی روی آوردند.مشاور املاک گفت: «بازار با موارد مخالف رو به رشدی به شکل افزایش نرخ بهره و تقویت دلار روبرو شده است اما تاکنون قدرتمند بوده و نشانه‌ای از کند شدن آن وجود ندارد».
 
این موسسه با استناد به داده‌های دپارتمان اراضی دبی بیان کرد که در نیمه اول سال رکورد 37هزار 762 واحد فروخته شده ثبت شد و معاملات بازار ملک مسکونی در مجموع نزدیک به 89 میلیارد درهم (24.23 میلیارد دلار) بوده است.
 
بازار املاک دبی پس از رکود شدید سال 2020 در اوایل سال گذشته با خرید واحدهای لوکس پس از کاهش محدودیت‌های همه‌گیر توسط امارت سریعتر از بسیاری از شهرهای جهان رشد خود را آغاز کرده است.با این حال، موسسه رتبه‌بندی اس اند پی در ماه اکتبر اعلام کرد که بهبود املاک و مستغلات دبی شکننده و ناهموار است و عرضه بیش از حد املاک مسکونی در بلندمدت بر قیمت‌ها فشار می‌آورد.
 
مشاور املاک Betterhomes دبی می‌گوید: معاملات املاک لوکس در مقایسه با نیمه اول سال گذشته 87 درصد افزایش یافته است و آپارتمان‌ها 62 درصد از کل معاملات را تشکیل می‌دهند.
 
سرمایه‌گذاران بر فروش مسلط بودند و 68 درصد از کل خریداران را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

لینک کوتاه
مردم کشورها بیشترین ملک دبی رکود

اخبار مرتبط

نظرات شما