رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: هم اکنون 70 درصد قطعات خودرو در داخل تولید می‌شود که این عدد باید به بیش از 90 درصد برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رادیو اقتصاد، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: اگر تولید قطعات صنعت خودروسازی در کشور به 90 درصد برسد دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند.
 
وی اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران نخستین صنعتی بود که در زمان اوباما و ترامپ تحریم شد، چون به اهمیت صنعت خودروسازی به خوبی واقف بودند و آمریکایی‌ها به دنبال نابودی صنعت خودرو در کشور بودند.
 
نجفی منش ضمن اشاره به اینکه تخریب و خود تحقیری صنعت کشور راه به جایی نمی‌برد، گفت: صنعت خودروسازی ایران ایراداتی دارد، اما نباید اجازه داد صنعتگران داخلی سرکوب شوند.
 
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت بالای صنعت خودرو در کشور بسترهای لازم برای افزایش ظرفیت صنایع خودروسازی و جذب فناوری‌های بالا مدنظر قرار گیرد تا ضمن ارائه محصولات جدید بتوان خودروهای باکیفیت و ایمنی بالا تولید و روانه بازار کرد.
 
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه یک خودرو افزون بر 9 هزار قطعه تشکیل شده است، گفت: به طور کلی در ساخت یک خودرو بیش از 60 نوع فناوری به کار می‌رود.
 
وی افزود: طبق آمار وزارت صمت، هزار و 500 قطعه ساز در کشور وجود دارد که قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی و بازار لوازم یدکی خودرو در داخل را تأمین می‌کنند.
 
نجفی منش ادامه داد: صنعت قطعه‌سازی از جمله صنایعی است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه صنعتی کشور ایفا کند و از سوی دیگر توانایی بسیار زیادی در جذب سرمایه‌گذاری چه داخلی و چه خارجی دارد ضمن اینکه بسیار اشتغالزاست.
 
وی گفت: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت قرار گیرد.
 
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در ادامه با بیان اینکه تعمیرگاه‌ها در کشور اغلب تعویض کار هستند، یادآور شد: متأسفانه تعویض کاران جایگزین تعمیرکاران خودرو شده اند که این موضوع هزینه زیادی را روی دست مردم می‌گذارد.

لینک کوتاه
تولیدکنندگان داخلی سازی قطعات خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما