مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) شرایط توثیق سهام برای دریافت وام را تشریح کرد و گفت: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت : محمد باغستانی با اشاره به رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، در مورد اینکه برای اخذ وام چه میزان سهام لازم است، افزود: این موضوع در اختیار بانک بوده و بستگی به بانک دارد. ممکن است بانک برای ارائه وام 10 میلیون تومانی، 20 میلیون تومان وثیقه بخواهد.
 
وی در مورد مشمولان سهام عدالت نیز توضیح داد: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و هیچ میزان از سهام خود را نفروخته بودند، هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و بخشی از سهام خود را فروختند و هم مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند. در واقع هر فرد به میزان دارایی خود می تواند برای توثیق سهام اقدام کند.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ادامه در مورد انتقال سهام عدالت متوفیان نیز توضیح داد: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شریورماه راه اندازی شده و وراث این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

لینک کوتاه
سهام عدالت متوفیان وثیقه بانکی سهام

اخبار مرتبط

نظرات شما