الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد اگر سقف قیمتی که تحت بحث و بررسی قرار دارد، پایینتر از هزینه تولید روسیه باشد، مسکو به بازارهای جهانی نفت عرضه نخواهد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک نوشت: اگر سقف قیمتی که غربیها درباره آن مذاکره می کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت باشد، طبیعتا روسیه نفت به بازارهای جهانی عرضه نخواهد کرد یعنی ما نفت را با ضرر تولید نمی کنیم.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش گفته بود اگر سقف قیمت روی نفت روسیه اعمال شود، قیمتهای نفت سر به فلک خواهد کشید.
 
همزمان با توقف خرید نفت روسیه از سوی پالایشگاههای اروپایی، کشورهای برزیل، چین، هند و بعضی از کشورهای خاورمیانه واردات از روسیه که تخفیفهای بالایی در مقایسه با قیمتهای بازار جهانی عرضه می کند را افزایش داده اند.
 
هفته هاست آمریکا و شرکایش سرگرم گفت و گو درباره راههای کاهش درآمدهای نفتی پوتین هستند. یکی از ایده های مطرح شده، ممنوعیت تمامی خدمات حمل نفت روسیه است مگر این که خریداران، نفت روسیه را به قیمت مشخصی خریداری کنند.
 
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه میلادی جاری در نشست وزیران دارایی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای گروه 20 در بالی اندونزی گفته بود: سقف قیمت روی نفت روسیه، یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای رسیدگی به موضوع افزایش قیمتهای سوخت و مواد غذایی است.
 
والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری هک در مجمع امنیتی اسپن در کلرادو گفت: آمریکا امیدوار است درباره اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه تا دسامبر، توافقی حاصل شود.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن بالا ماند و درآمدهای صادراتی این کشور به دلیل قیمتهای بالاتر نفت، جهش یافت. صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن 250 هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه کاهش داشت و به 7.4 میلیون بشکه در روز رسید. اگرچه حجم صادرات ماه گذشته، پایینترین میزان از اوت سال 2021 بود اما درآمد صادراتی روسیه در ژوئن به میزان 700 میلیون دلار در مقایسه با ماه مه افزایش یافت و به 20.4 میلیارد دلار رسید که 40 درصد بالاتر از میانگین سال گذشته بود.

لینک کوتاه
روسیه قیمت پایین‌تر هزینه تولید نفت صادر

اخبار مرتبط

نظرات شما