قیمت نفت با حمایت از دلار مقدار کمی افزایش یافت اما ترس از رکود اقتصادی و احتمال اینکه تعطیلی گسترده در چین برای مبارزه با "کووید -19" ادامه یابد افزایش قیمت نفت خنثی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت با حمایت از دلار مقدار کمی افزایش یافت که ترس از رکود اقتصادی و احتمال اینکه تعطیلی گسترده در چین برای مبارزه با "کووید -19" دوباره تقاضا برای سوخت را کاهش دهد، این افزایش قیمت را خنثی کرد.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش 2.1 درصدی در روز جمعه، 4.55 دلار یا 4.7 درصد افزایش یافت و به 105.9 دلار در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از افزایش 1.9 درصدی در جلسه قبل، حدود 5 دلار یا 4.55 درصد افزایش یافت و به 102 دلار در هر بشکه رسید.
 
دلار آمریکا روز دوشنبه از بالاترین سطح چند ساله خود عقب نشینی کرد و از قیمت کالاها از طلا گرفته تا نفت حمایت کرد. دلار ضعیف باعث می‌شود که کالاهای دلاری برای دارندگان ارزهای دیگر قابل دسترسی تر باشد.
 
هفته گذشته، برنت و وست تگزاس اینترمدیت بیشترین کاهش هفتگی خود را در حدود یک ماه گذشته به دلیل ترس از رکود اقتصادی که به تقاضای نفت آسیب می‌زند، ثبت کردند.
 
آزمایش‌های انبوه برای COVID-19 در این هفته در بخش‌هایی از چین ادامه یافت و نگرانی‌ها را در مورد تقاضای نفت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان افزایش داد.
 
استفان اینس، شریک مدیریتی SBI گفت: «نفت هفته را آرام‌تر باز می‌کند زیرا بازار تأثیر افزایش موارد جدید (کووید) در چین بر تقاضا را جذب می‌کند، در حالی که بازار محتاطانه منتظر یک رویداد مهم در صورت از سرگیری جریان است. مدیریت دارایی. گاز از روسیه به اروپا از طریق نورد استریم 1 اواخر این هفته.
 
خط لوله نورد استریم 1، بزرگترین سیستم انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان، کار تعمیر و نگهداری سالانه را در 11 جولای آغاز کرد و قرار است به مدت 10 روز ادامه یابد.
 
دولت‌ها، بازارها و شرکت‌ها نگران هستند که قرنطینه به دلیل جنگ در اوکراین تمدید شود.
 
توقف این عرضه گاز به آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، آسیب می‌رساند و احتمال رکود اقتصادی را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه
قیمت نفت اقتصاد بزرگ جهان رکود اقتصادی

اخبار مرتبط

ریزش قیمت نفت متوقف شد

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از سقوط بیش از سه درصدی در روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا اندکی... 19 دی 1402

نظرات شما