مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: برای عبور از تابستان و پیک مصرف برق در شرایط فعلی روزانه 294 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل می‌شود و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها پایدار است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمدرضا جولایی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اینکه با حداکثر ظرفیت، گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در حال انجام است، افزود: با توجه به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان، تمام تلاش شرکت ملی گاز برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها انجام شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در تابستان روزانه 260 میلیون مترمکعب تعیین شده بود، ادامه داد: با افزایش مصرف گاز، اکنون 294 میلیون مترمکعب در روز به نیروگاه‌ها گازرسانی انجام می‌شود.
 
جولایی تاکید کرد: اکنون 13 درصد بیشتر از برنامه مصوب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود. مابقی سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها برای تامین برق از سوخت‌های مایع و جایگزین در حال تامین است.
 
پیش از این جواد اوجی، وزیر نفت گفته بود که  در حوزه تأمین سوخت پایدار نیروگاهی به دلیل گرمای هوا و تولید حداکثری برق بالغ بر 309 میلیون معادل مترمکعب سوخت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود. در این شرایط مصرف، پایداری تأمین و توزیع سوخت موردنیاز بخش‌های مختلف اثر مستقیمی بر رفاه و آسایش مردم عزیز و نیز اقتصاد کشور دارد و کوچک‌ترین اختلالی در این امر رخ نداده است.
 
وی افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت چه در بخش تولید نفت و تولید گاز و چه در بخش‌های پالایش و توزیع سوخت، به‌خوبی تاکنون توانسته‌ایم سوخت جایگاه‌های بنزین و گازوییل و سوخت (گاز، گازوییل و مازوت) نیروگاه‌ها، را بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای تأمین کنیم.

لینک کوتاه
سوخت‌رسانی نیروگاه‌ها برای تامین برق کشور