سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ از پیش تعیین شده ای برای خاموشی ها وجود ندارد گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته جاری دمای هوا بسیار گرم‌تر می‌شود که همین مساله تامین برق را با چالش مواجه می‌کند، لذا تقاضای ما از مشترکان این است که توجه بیشتری به مصرف برق داشته باشند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته مصرف برق در کشور مرز 65 هزار مگاوات را پشت سر گذاشت که نسبت به هفته گذشته 2500 مگاوات افزایش یافته است، اظهار کرد: در هفته جاری به‌ویژه روزهای پایانی مصرف افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه در این هفته نوار شمالی کشور هوا گرم‌تر از هفته گذشته شده است، به‌طوری‌که 500 تا 600 مگاوات مصرف بیشتر شده و مسافرت مردم به این مناطق هم عاملی در افزایش مصرف است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم مدیریت مصرف لازم را داشته باشند و در این مهم با صنعت برق همکاری کنند.
 
سخنگوی صنعت برق با اشاره به امکان وقوع حوادث مقطعی وپراکنده که به دلیل گرمای شدید و سنگین شدن خطوط انتقال ممکن است اتفاق بیفتد گفت: در این شرایط می‌بایست مشترکان به سامانه 121 گزارش دهند و نیروهای شرکت‌های توزیع نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل رخ داده را برطرف می‌کنند.
 
رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ از پیش تعیین شده ای برای خاموشی وجود ندارد، تصریح کرد : خواسته ما از تمام مشترکان رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف است.

لینک کوتاه
خاموشی ها مدیریت مصرف مشترکان

اخبار مرتبط

نظرات شما