قیمت نفت روز جمعه پس از این که یک مقام آمریکایی اعلام کرد انتظار نمی رود تولید نفت عربستان سعودی فوری افزایش پیدا کند، 2.5 درصد صعود کرد اما نهایتا به افت شدید هفتگی تن داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، این اظهارات در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به خاورمیانه و در شرایطی مطرح شد که تصور می رود ظرفیت مازاد تولید کشورهای عضو اوپک به رکورد پایینی نزول کرده است.

 
بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و شش سنت معادل 2.1 درصد افزایش، در 101 دلار و 16 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 81 سنت معادل 1.9 درصد افزایش، در 97 دلار و 59 سنت در هر بشکه بسته شد.
 
هر دو شاخص با بزرگترین کاهش هفتگی در حدود یک ماه گذشته روبرو شدند که به دلیل نگرانی از رکود و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت روی داد. نفت برنت 5.5 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 6.9 درصد کاهش هفتگی به ثبت رساند.
 
طبق گزارش بیکر هیوز، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافت و به 599 حلقه رسید که بالاترین میزان از مارس سال 2020 است.
 
در بخش اقتصادی، سیاستگذاران موافق افزایش نرخهای بهره روز پنج شنبه گفتند موافق افزایش 75 واحدی نرخهای بهره در نشست سیاست پولی ماه جاری بانک مرکزی آمریکا خواهند بود. انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه باعث شده بود معامله گران افزایش 100 واحدی نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را پیش بینی کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارد فشارهای نزولی بر نفت تحت تاثیر نگرانیها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی، ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه
قیمت نفت سوخت خاورمیانه

اخبار مرتبط

ریزش قیمت نفت متوقف شد

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از سقوط بیش از سه درصدی در روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا اندکی... 19 دی 1402

نظرات شما