مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار اخباری درباره تحقق نیافتن تکالیف درآمدی وزارت نفت در قانون بودجه سال 1401، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نفت، محمد روستا گفت: برغم محدودیت‌های ناشی از تحریم ها فروش نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی کشور در جریان و وصول درآمدهای حاصل از آن نیز در حال انجام است و تامین پایدار و بدون وقفه کالاهایی اساسی و داروهای مورد نیاز کشور نشان از این همت جهادی دارد.
 
وی افزود : با وجود 2 برابر شدن تکالیف درآمدی وزارت نفت در بودجه 1401 در مقایسه به سال پیش که جهشی خیره‌کننده به‌شمار می‌آید و در سه ماه نخست امسال نزدیک به 70 درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.
 
مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تکالیف بودجه‌ای متوجه این وزارتخانه ناظر به فروش و دریافت درآمدها بر مبنای ارز است، تأکید کرد: چگونگی بازتاب و زمان و نحوه تسعیر آن به ریال و تسهیم آن از تکالیف دیگر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی و خزانه‌داری کل کشور است، همچنین گزارش‌های نهادهای محاسبه‌گر درباره بودجه بر مبنای ریالی تهیه و تنظیم می‌شود.
 
گفتنی است وزارت نفت در سال 1400 موفق به ایفای کامل تعهدهای درآمدی قانون بودجه شده و دولت از این بابت متحمل هیچگونه کسری بودجه‌ای نشده است.

لینک کوتاه
وصول ۷۰ درصدی تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما