رئیس کل بانک مرکزی ایران و رئیس کل بانک مرکزی روسیه بر توسعه و تقویت همکاری‌ مالی و بانکی دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایران و روسیه در زمینه‌های دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی، نظامی و امنیتی و همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی همانند مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، اشتراک منافع راهبردی دارند و این از عوامل اصلی همکاری نزدیک دوطرف در سال های اخیر بوده است.
 
در مارس 2001  قرارداد 20 ساله تحت عنوان «قانون معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» امضا شد و هم اکنون دو کشور به دنبال دستیابی به توافقی جدید به ویژه در عرصه های اقتصادی هستند.
 
 علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران و خانم الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه در مسکو، درباره چگونگی افزایش سطح همکاری‌های پولی و مالی، رفع موانع بانکی و تسهیل تجارت، تبادل نظر کردند.
 
روسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه همچنین با اشاره به اراده مقامات ارشد دو کشور، در زمینه توسعه و تقویت همکاری‌ مالی و بانکی به توافق رسیدند.
 
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران همچنین با «الکساندر نوواک»، معاون نخست وزیر و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ملاقات و گفتگو کرد.
 
صالح‌آبادی و الکساندر نوواک در این ملاقات با اشاره به توافقات انجام شده در سفر دو هفته پیش نوواک به تهران، طیف متنوعی از موضوعات را در حوزه‌های بانکی، مالی، سرمایه گذاری، حمل و نقل، صنعت و بازرگانی را مطرح و درباره بسیاری از آن‌ها به توافق رسیدند.
 
صالح آبادی پس از این دیدار، مذاکرات خود با مقامات روسی را موفقیت آمیز خواند و تاکید کرد، روابط ایران و روسیه پایدار و طولانی مدت خواهد بود.
 
الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه نیز توسعه روابط با ایران را اولویت روسیه دانست و اجرایی شدن توافقات بدست آمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن را خواستار شد.
 
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بانکی، مالی و اقتصادی به مسکو سفر کرده است. /

لینک کوتاه
ایران روسیه توسعه همکاری بانکی

اخبار مرتبط

نظرات شما