در حالی که پیش تر بحث توقف تولید سمند و تیبا به دلیل غیراستاندارد بودن مطرح شده بود سخنگوی سازمان صمت گفت ایرانخودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت : امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: اینکه تیبا و سمند تولید خواهد شد یا خیر بستگی به این دارد که دو خودروساز تا چه حد بتوانند ایرادات پر تکرار سازمان ملی استاندارد را برطرف کنند.
 
به گفته سخنگوی وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد روی این خودروها به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی دست گذاشته و تولید آن‌ها را متوقف کرده است؛ تعهدات برای این دو خودرو تاکنون انجام شده و ایران خودرو و سایپا هم اکنون در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد برای انجام تعهدات باقی مانده هستند.
 
قالیباف شرط ادامه روند تولید سمند و تیبا را در رفع عیوب آن‌ها دانست و گفت: ایران خودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.
 
تولید 405، سمند و تیبا در سال 1401 متوقف می شود | Z4Car
 
وی در ادامه افزود: از نظر وزارت صمت به دلیل کهنه بودن پلتفرم‌های این دو خودرو، ترجیح این است که با مدل‌های جدید جایگزین شوند، اما تنظیم بازار خودرو هم موضوع مهمی بوده و این اتفاق باید در فاصله زمانی کوتاه رخ دهد.
 
آنطور که عنوان شده برخی از ایرادات سمند و تیبا در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.

لینک کوتاه
توقف تولید ماشین ایران‌خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما