بدهی خارجی ایران در پایان اسفندماه سال گذشته، ‌به رقم 8 میلیارد و 675 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد کم شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال قبل به رقم 8 میلیارد و 675 میلیون دلار رسیده است.
 
میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و 501 میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز شش میلیارد و 174 میلیون دلار اعلام شده است.
 
از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران، هفت میلیارد و 855 میلیون یورو است که پنج میلیارد و 590 میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و دو میلیارد و 265 میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.
 
این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال 1399 معادل 9 میلیارد و 142 میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و 966 میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و 176 میلیون دلار اعلام شده است. 
 
بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال‌ گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد با کاهش مواجه شده است. 
 
 گفتنی است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.

لینک کوتاه
ایران بدهی خارجی پیش فروش نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما