دکتر محمود شایان در آغاز سفر خود به استان مازندران در جلسه فرمانداری شهرستان ساری حضور یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد، در این جلسه رضا علیخانی معاون عمرانی استان مازندران، علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود، محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری، جواد طالبی شهردار شهر ساری و تنی چند از مدیران این شهرستان حضور داشتند.
همچنین مدیر شعب بانک مسکن در استان مازندران و معاونان وی در این جلسه مدیرعامل بانک مسکن را همراهی می کردند.
 
مدیر عامل بانک مسکن در این جلسه با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم رییس جمهوری مساله مسکن است گفت: در این مسیر گام های بسیار بلندی برداشته شده است و وزارت راه و شهرسازی زمین بیش از 2 میلیون و 400 هزار واحد نهضت ملی مسکن را تامین کرده است.
وی افزود: در این استان بانک مسکن 68 هزار میلیارد ریال منابع و بیش از 100 هزار میلیارد ریال مصارف دارد. بنابراین نه تنها بانک مسکن منابع این استان را برای تسهیلات دهی مصرف کرده است بلکه نزدیک به 40 درصد نیز به طور مازاد تسهیلات دهی انجام داده است.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بیش از 14 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران در بانک مسکن ثبت نام کرده اند و در کل کشور 508 هزار نفر تنها در بانک مسکن افتتاح حساب کرده اند. سهم بانک مسکن 210 هزار نفر بوده که بانک بیش از دو برابر سهم خود در این حوزه اقدام کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک مسکن بیش از 20 هزار میلیارد تومان به پروژه های مختلف طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده است.
 
دکتر شایان با بیان اینکه تاریخچه مسکن سازی و همچنین آمار بانک مرکزی نشان می دهد تسهیلات دهی در این بخش تورم زا نیست گفت: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و سایر صنایع نیز با مسکن سازی رشد و رونق خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه در تسهیلات دهی در حوزه مسکن عقب افتادگی صورت گرفته است، تصریح کرد: تسهیلات دهی در این بخش از 17 درصد به 5 درصد رسیده است که این موضوع باید جبران شود.
وی یکی از موانع پیشرفت طرح نهضت ملی را زمانبر بودن صدور پروانه ساختمان دانست و از شهرداری ساری و دست اندرکاران این امر خواست برای تسریع در روند اجرای کار مساعدت لازم در این زمینه را انجام دهند.
 
وی در پایان با بیان اینکه استان مازندران از مزیت درآمدزایی در حوزه صنعت پاک گردشگری برخوردار است، اظهار داشت: بانک مسکن آمادگی همکاری و همیاری در طرح های عمرانی استان مازندران را دارد.

لینک کوتاه
بانک مسکن پروژ ه‌های عمرانی استان مازندران

اخبار مرتبط

نظرات شما