ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از مثبت شدن تراز تجارت در استان بوشهر در سه ماهه ابتدای سال جاری و فصل بهار خبر داد، گفت: طی مدت یاد شده صادارت غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر از نظر وزن 19 درصد و از نظر ارزش 95 درصد افزایش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی سلیمانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 1401، حدود 7 میلیون و 665 هزار تن کالا به ارزش حدود 4 میلیارد و 28 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
 
وی به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان طی مدت مذکور اشاره کرد و افزود: طی این مدت حدود 7 میلیون و 729 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 4 میلیارد و 61 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 20 درصد و از نظر ارزشی 95 درصد افزایش یافته است.
 
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات است.
 
سلیمانی خاطر نشان کرد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، ساحل عاج و پاکستان بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه حجم واردات کالا از گمرکات استان طی مدت یاده شده نیز افزایش داشته است، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 161 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 790 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 201 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
ناظر گمرکات استان بوشهر عنوان کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل برنج، اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، انواع لاستیک، ماژول ال‌ای دی، استایرن مونومر، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، انواع رولبرینگ و بلبرینگ و حبوبات بوده است.
 
سلیمانی یادآورد شد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، روسیه، تایلند، هند، فیلیپین، ژاپن، ترکیه بوده است.

لینک کوتاه
صادارت غیرنفتی استان بوشهر افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما