قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران از کندی فعالیت اقتصادی آمریکا و تقاضای کمتر برای سوخت، نوسانی بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با پنج سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 110 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 19 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 104 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز پنج شنبه حدود 1.5 درصد ریزش کردند.
 
به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، پس از انتشار شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات آمریکا که ضعیفتر از حد مطلوب بود و همچنین آماری که افت بخش تولید آلمان را نشان داد، معاملات نفت روند ریزشی پیدا کردند. تحت این شرایط، قیمتها بالای نفت به هر گونه اخباری درباره افزایش فشار بر اوپک برای تولید بالاتر، فوق العاده حساس خواهند بود.
 
اوپک و متحدانش احتمالا به برنامه تسریع افزایش تولید در اوت با هدف کنترل قیمتها و تورم، پایبند خواهند ماند. وزیران این گروه در نشست دوم ژوئن توافق کردند تولید گروهی به جای 432 هزار بشکه در روز توافق اولیه، در یکی از ماههای ژوئیه و اوت به میزان 648 هزار بشکه در روز معادل هفت درصد از تقاضای جهانی، افزایش پیدا کند. با این حال این گروه به دلیل کمبود سرمایه گذاری در میادین نفتی شماری از اعضای اوپک و تحریمهای غربی علیه روسیه، برای افزایش تولید به مشکل برخورده است.
 
محمد عون، وزیر نفتی لیبی اعلام کرد مصطفی سانالا، رئیس شرکت ملی نفت لیبی آمار تولید نفت را در اختیار وی قرار نمی دهد. این اظهارات، آمار تولید نفت که وزیر نفت لیبی هفته گذشته اعلام کرده بود را مورد تردید قرار داد. دفتر وزیر نفت لیبی هفته گذشته به رویترز اعلام کرده بود تولید نفت لیبی در نتیجه مسدود شدن تاسیسات نفتی توسط گروههای مسلح، به 100 تا 150 هزار بشکه در روز سقوط کرده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا قرار بود روز پنجشنبه منتشر شود اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد به دلیل مشکلات فنی، انتشار این آمار تا هفته بعد به تاخیر افتاد.

لینک کوتاه
نفت برنت ۱۱۰ دلار عقب نشینی

اخبار مرتبط