بازارهای آسیایی در روز دوشنبه دوباره سقوط کردند و قیمت نفت به دلیل ترس فزاینده مبنی بر حرکت بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مهار تورم فزاینده، باعث ایجاد رکود و افزایش زیان بازارها شد.

 به گزارش نسیم اقتصاد به  نقل از استاک، این ضررها پس از فروش هفته گذشته ناشی از افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو و هشداری در مورد آینده رخ داد و افزایش نرخ بهره در بریتانیا نیز به تیرگی بازار افزوده است.
 
در حالی که اس‌اندپی 500 و نزدک در روز جمعه شاهد افزایش بودند اما  شاخص‌ها هنوز تا حدی پایین‌تر از آن باقی مانده‌اند، زیرا داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصادها احساس تنزل کرده‌اند.
 
لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند به این نگرانی افزود و گفت که خطر رکود در ایالات‌متحده در حال افزایش است و چندین سال طول می‌کشد تا تورم از بالاترین سطح چهار دهه به هدف 2 درصد بانک کاهش یابد.
 
تاجران آسیایی با توکیو، هنگ کنگ، شانگهای، سیدنی، سنگاپور، سئول، تایپه، جاکارتا و ولینگتون در حال مبارزه بودند.
 
شاخص نیکی 225 در معاملات اولیه 0.71 درصد یا 183.42 واحد افزایش یافت و به 26146.42 رسید، در حالی که شاخص تاپیکس با 0.51 درصد یا 9.38 واحد رشد در 1845.28 قرار گرفت.
 
تحلیلگران هشدار دادند که با طولانی شدن جنگ اوکراین و ادامه عدم اطمینان، احتمالا مشکلات بیشتری برای معامله‌گران پیش رو خواهد داشت.
 
بازارهای اروپایی در روز دوشنبه نزدیکی خط صافی حرکت کردند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر دریافت نکات بیشتر در مورد مسیر بالقوه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این هفته هستند.
 
شاخص استاکس600  اروپا تنها اندکی از 0.02 درصد بالاتر بود و کک 40 فرانسه پس از انتخابات قانونگذاری در این کشور که باعث شد، رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون اکثریت آراء خود را در مجلس ملی از دست بدهد، به قرمز سقوط کرد.

لینک کوتاه
بازار سهام تغییرات تحولات نفت

اخبار مرتبط

بازار سهام سبزپوش شد

بازار سهام سبزپوش شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 24 مهر) با 16 هزار و 250 واحد افزایش در... 24 مهر 1402

نظرات شما