یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر با برنامه ریزی بخشی از خاموشی ها در حوزه صنعت و کشاورزی اعمال نشود، به ناچار باید خاموشی ها را در بخش خانگی اعمال کرد که در این صورت امور روزمره زندگی مردم دچار اختلال می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، پرویز محمدنژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت به منظور تامین برق در فصل تابستان بیان کرد: واقعیت این است که در کشور با تراز منفی در حوزه انرژی مواجه هستیم که رقم فوق العاده بالایی است و تراز منفی تقریبا به 14 هزار مگاوات رسیده که باید به سمت مدیریت مصرف برویم.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه منطق حکم می کند که با مدیریت منابع موجود هم نیاز مردم را تامین کنیم و هم درصدد برآورده کردن نیازهای حوزه کشاورزی و صنعت باشیم، اظهار کرد: اگر با برنامه ریزی بخشی از خاموشی ها در حوزه صنعت و کشاورزی اعمال نشود، ناچار هستیم تا خاموشی ها را در بخش خانگی اعمال کنیم. از این جهت که امروز منازل کوچک و انرژی‌بر است و تحمل گرما در تابستان سخت است بنابراین تامین برق برای بخش خانگی اولویت است.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر همه این موارد را کنار هم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم و خاموشی ها باید به حوزه ای منتقل شود که آسیب کمتری به بخش خانگی وارد کند. اگر یک ساختمان 20 طبقه با قطعی برق مواجه شود مردم برای تردد با مشکل مواجه خواهند شد. یا مردم در منازل خود بیمار دارند و دستگاه های مراقبت از بیمار نیازمند برق است به عبارت دیگر اهمیت برق به انداره ای است که امروز زندگی مردم در منازل به آن گره خورده است.
 
محمدنژاد در پایان عنوان کرد: اکنون در صنعت و کشاورزی بازه پیک مورد نظر قرار گرفته و حدود 4 ساعت محدودیت برای این بخش لحاظ شده است و این حوزه ها حدود 20 ساعت می توانند از برق استفاده کنند. مدیریت این موضوع کار خیلی سختی نیست. تنها راه ما مدیریت مصرف است و انتظار می رود حوزه صنعت و کشاورزی همراهی لازم را در این مسیر داشته باشند.

لینک کوتاه
خاموشی‌ها آسیب به بخش خانگی تامین برق