سخنگوی صنعت برق گفت: شهرک‌های صنعتی از ساعت 11 تا 23 یک روز در هفته برای تامین برق محدود می‌شوند که زمان فعالیت خود را به شیفت شب و یا جمعه منتقل می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به تفاهم با وزارت صمت در خصوص مدیریت مصرف برق اظهار داشت: ما اقداماتی را از چند ماه گذشته با وزارت صمت و تشکل‌های بخش‌های مختلف صنعت داشتیم که توافق خوبی حادث شد و آن اینکه تعمیرات تابستانی صنایع بزرگ که شامل 440 شرکت است در دوره اوج مصرف اتفاق بیفتد، یعنی زمانبندی از قبل مشخص است.
 
وی افزود: این برنامه از 16 خرداد ماه اجرا شده و این قول را می‌دهیم که میزان محدودیت‌ها حتما به سال گذشته نخواهد رسید چراکه محاسبات بخوبی انجام شده است، شاید در حد 10 درصد امکان تامین انرژی بخش صنعت را نداشته باشیم.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: روش‌هایی اعمال می‌شود که شیفت کاری شب را طراحی کنند و همه در یک زمان به تعمیرات نروند، اگر نتوانستیم در فصل تابستان هم انرژی مورد نیاز صنایع را تحویل دهیم حتما بعد از این دوره گرم  برق مورد نیازشان تامین خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: 630 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد برای 550 هزار واحد صنعتی کوچک که اشتغال و کار دارند محدودیتی جهت تامین برق ایجاد نخواهد شد، در شهرک‌های صنعتی نیز از ساعت 11 تا 23 یک روز در هفته محدود می‌شوند که زمان فعالیت خود را به شیفت شب و یا جمعه منتقل می‌کنند.

لینک کوتاه
تامین برق صنایع تابستان سال جاری

اخبار مرتبط

تابستان 1402 خاموشی نداریم

تابستان 1402 خاموشی نداریم

سخنگوی صنعت برق می‌گوید طبق پیش بینی‌های وزارت نیرو، مشترکین برق در تابستان 1402 خاموشی... 27 فروردین 1402

نظرات شما