میزان مصرف برق کشور روز گذشته از 62 هزار مگاوات عبور کرد و به 62 هزار و 14 مگاوات رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، تداوم روند گرمایش هوا به بیشتر شدن مصرف برق در کشور انجامیده و در عین حال تلاش برای پیشگیری از خاموشی ادامه دارد.
 
تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که میزان مصرف برق روز گذشته در حالی به رقم 62 هزار و 14 مگاوات رسیدکه نسبت به مدت مشابه پارسال که 59 هزار و 274 مگاوات بود از رشد بیش از 3هزار مگاوات برخوردار شده است.
 
بخش صنعت هم که روزهای قبل تر مصرف خود را به حدود 3هزار مگاوات کاهش داده بود روز گذشته به رقم 4 هزار و 65 مگاوات رساند.
 
اما روند مصرف شبانه برق برعکس روز کاهشی شده و به رقم 59 هزار و 25 مگاوات رسید که در عین حال نسبت به دوره مشابه پارسال که 57 هزار و 507 مگاوات بود افزایش را نشان داده است.
 
بخش صنعت هم مصرف 4 هزار مگاواتی را تداوم داده و 4 هزار و 94 مگاوات رساند.
 
روز گذشته 5 هزارو 225 مگاوات برق کشور از انرژی های تجدید پذیر تامین شده است.
 
"علی اکبر محرابیان " وزیر نیرو در این باره گفت: در اواخر اولین ماه گرم سال، امروز مصرف 62 هزار مگاوات ثبت شد که نسبت به سال گذشته 1500 مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اعمال برنامه مدیریت مصرف و تغییر ساعات کاری ادارات دولتی، افزود: هدف‌گذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، 1000 تا 1200 مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و تاکنون بیش از 700 مگاوات صرفه‌جویی در مصرف داشته‌ایم و حدود 70 درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.

لینک کوتاه
مصرف برق ۶۲ هزار مگاوات

اخبار مرتبط

نظرات شما