معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی طی نشستی در هفته جاری به موضوع ساماندهی بازارهای مسکن و اجاره بها ورود کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، حوزه راه و مسکن در هفته جاری و با پشت سر گذاشتن بحران سانحه ریلی هفته گذشته، بار دیگر تحت تأثیر وضعیت بازار اجاره مسکن قرار گرفت.
 
بررسی راهکارهای ساماندهی بازار مسکن
 
جلسه بررسی راهکارهای ساماندهی بازار مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد. در جلسه بر تأثیرات مصوبات ستاد کرونا در کاهش جا به جایی مستأجران، لزوم پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن، عملکرد سامانه اسکان و املاک تأکید شد.
 
افزایش حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان و تاکید بر ترانزیت 10 میلیون تن
 
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیر کل آژانس حمل و نقل ترکمنستان با اشاره به عملیاتی کردن توافق‌های قبلی برای افزایش 50 درصدی تردد ریلی از مرز سرخس گفت: با بازنگری در تعرفه‌های حمل‌ونقل و انجام توافقات میان دو طرف می‌توان رقم تردد میان دو کشور را افزایش و ترانزیت 10 میلیون تن در سال را محقق کرد.
 
اعلام جزئیات آماری پالایش طرح نهضت ملی مسکن
 
جزئیات آماری پالایش اولیه طرح نهضت ملی مسکن در 31 استان اعلام شد. بیشترین ثبت‌نام و احراز شرایط اولیه متقاضیان در استان تهران و کمترین آنها نیز مربوط به شرق سمنان است. تعداد 3 میلیون و 360 هزار و153 نفر حائز شرایط اولیه شده‌اند.
 
تحویل نخستین واحدهای مسکونی نهضت ملی از نیمه دوم امسال
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نخستین سری از واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی از نیمه دوم امسال تحویل متقاضیان خواهد شد. همچنین پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از ابتدای تیرماه امسال آغاز می‌شود.
 
آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای فصل تابستان
 
پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای کلیه مسیرها، برای بازه زمانی یکم تیر تا 10 شهریورماه، از چهارشنبه 25 خردادماه انجام می‌شود.
 
عرضه بلیت سفرهای تابستانی به شرط تزریق واکسن

 
سازمان راهداری اعلام کرد: در تابستان برای افرادی که در سامانه مجاز اعلام شوند و واکسن زده باشند، بلیت اتوبوس برون شهری صادر می‌شود.
 
 

لینک کوتاه
محسن رضایی رستم قاسمی ساماندهی بازار اجاره

اخبار مرتبط