دبیرکل فدراسیون ملی طیور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و برخی مسئولان دیگر از اتفاقی غیرمعمول در واردات نهاده‌های دامی خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، سید فرزاد طلاکش، دبیرکل فدراسیون ملی طیور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و برخی مسئولان دیگر از اتفاقی غیرمعمول در واردات نهاده‌های دامی خبر داد.
 
در متن این نامه آمده است: برخلاف رویه‌های کاملاً معمول و بسیار سختگیرانه وزارت جهاد کشاورزی برای اهلیت سنجی و صدور مجوز تخصیص ارز واردات نهاده، یک شرکت که مدارک و اسناد آن دال بر عدم کمترین صلاحیت فعالیت در حوزه واردات و توزیع نهاده‌های دامی است به صورت غیر معمول و خارج از رویه‌های اداری و اعتباری، جهت دریافت مقدار متنابهی ارز ترجیحی در روزهای آخر عمر اختصاص این ارز از محل سهمیه ارزی دامدار و مرغدار به بانک مرکزی معرفی شده و بدون موجودی کالا و حتی بدون اثبات اسناد معتبر دال بر خریداری محموله از فروشنده خارجی، نسبت به بارگذاری صوری حجم قابل توجهی ذرت، کنجاله سویا در سامانه بازارگاه و دریافت ریال از مرغداران کرده است.
 
این شرکت تا کنون بجز مقدار بسیار کمی ذرت، نه تنها موفق به انجام تعهدات خود به مرغداران نشده، بلکه باعث شده است علاوه بر حبس مقادیر قابل توجهی از نقدینگی مرغداران که با زحمت فراوان تهیه و به صورت نقدی در بازارگاه تزریق شده، محموله‌های سایر واردکنندگان در انبارهای گمرک خریداری نشود.
 
در نتیجه، هم گردش مالی واردکنندگان برای تأمین‌های آینده را دچار چالش نموده و هم ماندن نهاده‌ها در انبار، این اقلام را با فساد روبرو کرده و به منافع ملی کشور لطمه قابل توجهی وارد می‌کند.
 
این فدراسیون درخواست کرده است: در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این تخلف احتمالی و جایگزینی مناسب آن برای رفع بلاتکلیفی نهاده‌های معطل مانده و رسوب شده بخش خصوصی اقدام مقتضی صورت پذیرد.

لینک کوتاه
رخدادی غیرمعمول واردات نهاده‌های دامی

اخبار مرتبط

نظرات شما