مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوم اسفند 1400 تاکنون که مدیریت پتروشیمی مهر به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتقل شده، تاکید کرد: این گروه حامی مدیریت جدید این مجتمع است و برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای با قدرت در این شرکت ادامه یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در دومین روز سفر خود به عسلویه از مجتمع پتروشیمی مهر بازدید کرد.

در این بازدید سید محمد اسلامی مدیرعامل پتروشیمی مهر به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سه ماه گذشته و در دوره جدید مدیریتی این پتروشیمی  از جمله رفع چالش نقدینگی، فروش و تامین کاتالیست پرداخت و گفت:  در این مدت مذاکره با تامین کنندگان جهت برقراری مجدد ارسال خوراک و افزایش خوراک دریافتی از 20 تن تا 48 تن بر ساعت، اقدام سریع جهت فروش محصول انباشت شده به میزان 34 هزار و 90 تن، دریافت وجوه حاصل از فروش محصول تخصیص یافته به سهامدار ایرانی پیش از موعد سررسید به ارزش بیش از 85 میلیون دلار، تزریق نقدینگی و تسویه مطالبات سررسید گذشته تامین کنندگان خوراک به میزان 25 هزار و 416 میلیارد ریال، انجام تعمیرات ضروری شرکت در فروردین و خرداد ماه 1401 بدون حضور تکنسین‌های خارجی انجام گرفت.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده در پتروشیمی مهر از اسفند 1398 پیش آمده که نتیجه آن عدم بازگشت170 میلیون دلار ارز حاصل از فروش محصولات این مجتمع است، گفت: پتروشیمی مهر از نظر لایسنس و سرمایه‌گذاری انجام شده جزو بهترین پتروشیمی‌های ایران است و با توجه به مسائلی که این پتروشیمی با آن روبرو بود حل این چالش‌ها و عدم رعایت توافقنامه چرخش مدیریتی از همان بدو حضور در دستور کار قرار گرفت.
علی عسکری با بیان اینکه با ورود سازمان بازرسی کل کشور و بخش‌های حقوقی، مدیریت این پتروشیمی به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بازگشته است، تصریح کرد: با توجه به چالش‌های موجود با سهامدار خارجی، اولویت ما حل موضوع از طریق مذاکره و تفاهم است.
وی افزود:  در صورت مشاهده رفتار غیرعادلانه از طرف خارجی سیاست قطعی ما صیانت از منافع و سرمایه کشور، شرکت و سهامداران خواهد بود.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه ضمن اعلام حمایت از مجموعه مدیریتی پتروشیمی مهر، تاکید کرد: دستاوردهای امروز این شرکت، حاصل تلاش نیروی انسانی خوبی است که با تخصص، انضباط، اراده و غیرت ملی مشغول به کار هستند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
علی عسکری در پایان بر تداوم پروژه‌های در دست انجام این پنروشیمی با شرکت‌های دانش بنیان از جمله پروژه بازیابی هگزان تاکید کرد و خواستار همت جمعی مدیران و کارشناسان این شرکت و گروه برای حل مشکلات مهر شد.

لینک کوتاه
پتروشیمی مهر پایدار و با ثبات شریک خارجی