تهران با 3 میلیارد و 570 میلیون لیتر رکورددار مصرف آب در کشور شد بر همین اساس سخنگوی صنعت آب ضمن درخواست از مردم برای رعایت الگوی مصرف مطابق اطلاع‌رسانی‌های وزارت نیرو، از تلاش برای رفع محدودیت‌های آبی در کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، مصرف آب در کلان شهر تهران درحالی به 3 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب نزدیک می شود که مجموع بارش های کشور نسبت به دوره درازمدت با کاهش همراه است و هنوز روزهای گرم تر سال در پیش است.

 
بر همین اساس و طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور در باره تامین مطمئن آب در تابستان پیش رو، گفت: مدیریت مخازن و سدها، کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها، اولویت جدی وزارت نیرو است.
 
وی ادامه داد: به‌منظور مدیریت مطمئن تامین آب به‌ویژه در بخش شرب، مدیریت مخازن سدها و کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها از اولویت‌های جدی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بوده، به‌طوری که با کنترل صورت‌گرفته روی مصارف، خروجی مخازن سدها در سال جاری حدود 23 درصد کاهش داشته است.
سخنگوی صنعت آب در باره شرایط کم بارشی دو سال اخیر و برنامه‌های وزارت نیرو در بخش آب شرب و کشاورزی برای عبور بدون تنش از کم آبی تابستان پیش‌رو، افزود: ممنوعیت کشت‌های پرآب‌بر از جمله برنج در استان‌های مختلف کشور یکی از موضوع هایی است که با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و مشارکت مردم، باید ساماندهی شود؛ قطعا نباید این کشتها در استان‌های با پتانسیل پایین منابع آب کشت شوند.

لینک کوتاه
میزان مصرف آب تهران مجموع بارش های کشور